Week 15 + weekend week 15. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Week 15 + weekend week 15. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Week 15 + weekend week 15.

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

30 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Woensdag 24 juli.
Vandaag is weer een dagje lekker veel werken. We proberen zo veel mogelijk op 1 dag te doen. Dit zodat we hopelijk de laatste 1 a 2 weken niet meer hoeven te haasten met onze testen. En ook nog de tijd hebben om de samples die dan binnen komen te testen.

We zijn na het werk nog even bij een tailor gaan kijken, maar helaas zijn de tailors toch niet wat we dachten. Een rok laten maken is ongeveer 500-700 bath (12,50- 17,50 in euro). En dan moet je meestal zelf met een stofje komen, nou vinden we dat geen probleem. Maar ze kunnen niets aanpassen als de rok klaar, want daarvoor moet je naar iemand anders gaan…..
Dus helaas, laten we hopen dat de turkse-tailors in Delfshaven dit wat goedkoper kunnen :P.

Donderdag 25 juli.
Na een drukke werkdag hadden we afgesproken met Brian (onze Amerikaanse collega) om eens een drankje bij hem thuis te doen. Hij heeft een thaise vriendin die we na 3 maanden nog steeds niet gezien hadden. En hij heeft tijdens onze FRANK (vrijdag na het werk biertje) regelmatig gezegd dat hij goed cocktails en Pat-Thai kan maken. Dus dat mocht hij even laten zien :P.
Daarnaast vertrekt Brian 3 augustus richting Amerika voor en vakantie en dit was dus waarschijnlijk onze laatste FRANK.

Hij heeft zeker waargemaakt wat hij beweerde. De cocktails waren heerlijk en de Pat-Thai (die zijn thaise vriendin gemaakt heeft :P) was ook erg lekker.

Vrijdag 26 juli.
Vandaag hebben we eindelijk de sequencing terug gekregen die we voor het weekend hadden verstuurd. En ding-ding-ding jackpot!!!!!!!!! We hadden 3 samples opgestuurd en dit waren 3 verschillende coronavirussen. We hadden er al 1, dus de teller staat nu op 4. Dit is nog niet echt veel. Maargoed het is iets om over te schrijven, anders is het kopje resultaten wel erg karig. Helaas het nieuwste coronavirus (hCoV-EMC) er niet bij. Maar fingers crossed dat die nog komt :D.
1 ding is zeker we doen in ieder geval iets goed en vast en zeker nog dingen fout, maar daar heb ik het nu niet over :P.

Dus zoals het er nu voor staat hopen we dat we volgende week het grootste deel van de PCR-en en cDNA maken (en dit dan ook weer testen) af krijgen. Dan kunnen we daarna alles rustig af gaan ronden.

Maargoed dit is zoals we nu denken dat het gaat, hopen dat het ook echt gaat lukken.

Het was eigenlijk de bedoeling dat we naar de Karaoke zouden gaan vanavond. Dit met meerdere mensen van het lab voor Run haar verjaardag. Maar helaas heeft de vader van Run een ongeluk gehad op donderdag (gelukkig niet heel ernstig) dus ging de Karaoke niet door.

Zaterdag 27 juli.
Ik wou dit weekend erg graag naar Chantaburi gaan. Dit is een stad in het oosten van Thailand dat bekend/beroemd is voor zijn gemstone markten en producten. Helaas heeft deze stad (die bij de zee ligt) een beetje te veel last van de moessonregen. En de stad staat dus praktisch onder water…..

Aangezien alle mooie grote dingen rondom Bangkok al wel afgevinkt zijn blijft er niet zoveel over. Daarnaast konden we door de karaoke plannen pas op zaterdag vertrekken en door etensplannen op zondagavond moeten we op tijd terug zijn. Dus dit weekend zijn we in Bangkok gebleven.

Het weer dit weekend is niet fantastisch en mijn batterij is een beetje leeg. Dus ik ben vandaag lekker een dagje thuis gebleven. Dingetjes thuis doen die ik nog steeds moest doen en vooral even relaxen.

Zondag.
Vandaag staat het Jim Thompson house eindelijk op de planning. Eerder ging het helaas niet door maar nu wel. Het huis is erg mooi, maar ik had het iets groter verwacht. Iedere site of boek dat je opent over Bangkok zegt dat je naar het Jim Thompson huis MOET gaan. Dus tja dan verwacht ik ook wel wat spectaculairs ;). Daarna zijn we nog even lekker gaan shoppen met Joop en Toey om daarna nog even het museum in te duiken voor wat cultureels. Heel veel schilderijen gezien van Thaise schilders.

Daarna zijn we naar huis gegaan voor ons afscheidsetentje met John (een Amerikaanse leraar in opleiding). Dit ging gepaard met ede nodige hoeveelheid soda en wiskey en gezelligheid. Dus dat was een geslaagd afscheidsfeestje.

Week 16.
Nu zijn we weer hard aan het werk. Helaas hebben we vorige week een beetje werk voor niets gedaan. We vonden onze resultaten al zo wazig/vaag. Dit kwam omdat 1 van onze primers niet goed was. Dus we kunnen het nu weer opnieuw testen. Gelukkig gebruiken we nu de machine’s voor 96 samples. Dus laten we hopen dat dat goed gaat (weten we morgen) en dan zijn we hopelijk snel klaar. En kan het schrijven echt gaan beginnen……
Tot die tijd, fingers crossed! Want tot nu toe gaat niets in 1x goed XD.

Liefs Christa.