laatste dagen maleisie + vluchtgegevens - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu laatste dagen maleisie + vluchtgegevens - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu

laatste dagen maleisie + vluchtgegevens

Blijf op de hoogte en volg christa

28 September 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Hallo allemaal,

Bij deze mijn laatste blog. Dit betekend voor jullie hierna geen leesplezier meer ;) maar voor mij betekend dit vooral dat ik terug ga naar het koude Nederland. Dat is best vreemd want na bijna 6 maanden voelt deze wereld als mijn wereld en voelt Nederland nogsteeds erg ver weg.

Maargoed eerst de laatste week aan avonturen.

Ik eindigde als ik het mij goed herinner met mijn aankomst in de Cameron highlands op donderdag.

Ik was op zoek naar eten en kwam langs een Indische plek. Zag er lekker uit werd natuurlijk al bijna naar binnen gepraat door het personeel. Toen vroeg hij waar kom je vandaan, Nederland (uiteraard want half Cameron highland is Nederlands). Ben je alleen? Ja helemaal alleen. En wat zegt hij: nou dat komt mooi uit want (en hij wijst naar een meisje) zij is ook Nederlands en is ook alleen.. dus jullie kunnen mooi samen eten. Altijd wel grappig als zulk soort dingen gebeuren vooral als je het ook nog is gezellig hebt samen.

Vrijdag.
Vandaag staat er een ochtendtour op het programma. Naar de theeplantages, Naar het hoogste punt in de highlands, naar een mossyforest. Dit is de laatste begroeiing mogelijk op deze hoogte en daarna naar een theefabriek (voor uiteraard een kopje thee een scone en wat shoppen ;)).

Erg leuk allemaal, was natuurlijk niet de enige Nederlandse. Er was een ouder stel mee. Zij gingen na de tour nog een wandeling doen langs de aardbeien farm. Ik moest helaas terug ivm een was die weggebracht moest worden (vieze jungle kleren :p). Maar omdat ik dit jaar nog geen aardbeien op had, hadden ze een doosje voor me mee genomen. Erg lief en lekker!
Dus ik had een heerlijk toetje en ontbijt hmmmm.

Savonds hebben we (jolien, ik en fleur (nog een Nederlander die alleen reist)) steamboot gegeten. Erg leuk en lekker. Het is een soort pan soep die je klaarmaakt op tafel alleen doe je dat in 3 gangen, erg grappig. Zo gooi je groenten en vlees in de pan, doe je de deksel erop en nou 3x raden. Als de pan gaan stomen (steamboot) dan is je gang gaar en kun je eten. Als er dan weer genoeg ruimte is in de pan voor nieuwe spullen dan begint ronde 2 en ga zo maar door.

Zaterdag.
Vandaag op weg naar Georgetown. Zat weer met mensen in de bus die ik al kende van eerdere tripjes. Zo is de wereld vaak erg klein tijdens het reizen en kom je elkaar continu tegen.

Na 5 uur reizen waren we in Georgetown. Hier naar mijn hostel wat erg mooi was. Groot oud huis met houten vloeren en hoge plafons!
Daarna meteen al wat in de stad gaan lopen. Bleek dat alles veel dichter bij elkaar zat dan ik dacht. Dus had de hoogte punten al meteen gezien XD.

Georgetown is een stad met veel streetart. Her begon als een grapje en illegaal maar de burgemeester vond het zo mooi dat hij de kunstenaars heeft ingehuurd om het uit te breiden (legaal). Zo staan er tekeningen op muren en zijn de naambordjes van ijzerdraad gemaakt (google maar :D).

Na een lange dag was het tijd voor een koud drankje. Dus ik loop een café binnen en ja hoor weer dezelfde Mensen van de bus. Dus met hun een drankje gedaan en daarna lekker bij een Indiër gegeten.

Zondag.
Phoe wat is het warm in Georgetown. Gevoelstemp ligt tegen de 40 aan en de zon is echt heel fel. Aangezien ik het meeste al gezien had ben ik vooral rond gaan lopen. Nog naar 2 mansions gegaan die nog in de oude stijl waren.

Savonds met iemand gegeteb die ik in de Cameron highlands had leren kennen. Ze sliep toevallig in hetzelfde hostel en kwamen elkaar toevallig tegen.

Maandag.
Vandaag staat er een busrit van 8 uur op de planning. Deze werd helaas 10 uur. Maar ik ben in melaka! Het was te laat om nog wat te zien. Een rondje gelopen op zoek naar eten maar het was of dicht of westers. Uiteindelijk bij een Chinese zaak kunnen eten, erg lekker.

Dinsdag.
Vandaag weer de hitte in want de temp is hier hetzelfde als in Georgetown. Maar goed daar doe je niets aan. Veel gezien, veel Nederlandse geschiedenis gezien, altijd grappig als je Nederlandse dingen aan de andere kant van de wereld tegen komt.

Nog maar wat geshopt want je de winkels zijn wel koel XD, arme rugzak en mijn arme rug. Maar wel leuke dingen gekocht. Jaja esther ik eindelijk een hang dingetje gekocht voor mijn balkon, die niet teveel herrie maakt XD. Heb er in Thailand zo veel gezien maar steeds niet gekocht omdat ze te breekbaar zijn of teveel herrie maken. En dat leek mij niet zo praktisch met mijn balkon naast mijn slaapkamer. Maar vind ze wel erg leuk, dus nu heb ik een klein Chineeshuisje dat een beetje rammelt in de wind :D

Savonds was weer bijna alles dicht, zo vreemd is dat. Op advies van de mevrouw van het hostel naar een ander deel van de stad gelopen. Daar zou een Indisch restauran moeten zitten. die zij bedoelde zat er niet maar ik kwam een andere tegen en die was erg lekker!

Daarna naar huis douche en Jeeehhhhhh weer tas inpakken XD.

Woensdag.
Vandaag de laatste rit, op naar sinagapore. Ik dacht dat de busrit 2 uur zou duren. Naar bij het hostel vertelde ze me dat het ritje 5-6 uur duurt. Nouja beter nu daar achter komen. De rit duurt lang door de 'douane' waar je doorheen moet. Dan moet je uit de bus je een soort van melden met formulier en paspoort. Dan terug de bus in en rijden naar de 2e stop. Hier moet je uit de bus en moet je alles meenemen. Alles wordt gescand, je paspoort nog een keer gecontroleerd en dan weer terug naar de bus.

Gelukkig is de bushalte in de buurt van mijn hostel dus ik kon gewoon erheen lopen.

Savons bij een Arabisch restaurant gegeten (kan ook niet anders als je in arab district slaapt). Was erg lekker.

Daarna een rot nacht gehad ivm asociale dorm genoten, nadeel van een dorm soms.

Donderdag.
Vandaag heb ik veel in de stad gelopen. Musea, gebouwen bekijken, lekker eten zoeken, koffie drinken, mensen kijken, shoppen of althans Window shoppen want orchid Road is de duurste shoppingstreet van Singapore, sushi en salade gehaald bij de supermarkt (heel goedkoop en lekker!). En lekker op een bankje gaan zitten en mensen kijken XD.

Helaas regende het veel vandaag, maar het was wel een mooie dag.

Vrijdag.
Gisteren een Silvan aangekomen in Singapore, heb hem leren kennen in Georgetown. En we zouden in de middag Meeten bij marina bay sands. Daarvoor heb ik arab district en little india bezocht. Deze zijn beide niet zo groot maar hebben wel veel sfeer.

Daarna op naar marina bay om tw kijken of we het hotel op konden/mochten voor een drankje. En uiteraard mocht dat. Dus wij hop naar verdieping 57 voor de skybar. Als niet verblijvende gast mag je alleen naar 1 bar. Maar juist de rest van het dek (met de infinitypool is juist zo mooi) dus ik heb heel lief aan de meneer van de beveiliging gevraagd of we alsjeblieft even mochten kijken naar dat oh zo mooie zwembad. En ja hoor, je zag hem twijfelen maar we mochten even kijken. Halve fotoshoot gedaan XD maar we hebben het gezien. Later als ik groot (;)) ben dan maar een keer een kamer boeken daar want dan kan ik er zwemmen :O.

Nou toen op naar het bier! De prijzen vielen nog besr mee, had erger verwacht. En het uitzicht is prachtig!

Daarna nog een rondje gelopen in de marina bay gardens.

Daarna aan de marina bay gaan zitten voor de zonsondergang. Toen we op weg waren naar boat quat begon er een fontein/licht show. Maar vanaf waar wij stonden was het beeld (gokken wij) veel mooier dan waar de show gegeven werd. dus zijn we maar even gaab zitten en gaan kijken.

Daarna verder naar boat quat.
Ok het gaat nu wel echt als een alcoholishe tour klinken Maargoed hier komt hij.

Daar weer een biertje gedaan maar uiteindelijk hebben we maar voor 1 biertje betaald, heel vervelend. Vooral in een stad als Singapore waae de drank niet goedkoop is.

Daarna doorgelopen naar Clark bay DE uitgaans plek van Singaporen. Ook hier heel veel barretjes maar ook heel veel mensen met hun eigen gekochte drank. Ene kade waren luxe plekken ander kade waren mensen die hun drinken bij de 7 eleven kochten en dat lekker op de kade opdronken. Dat laatste zag er eigenlijk veel gezelliger uit. Dus hop biertjes halen bij de 7 eleven en er gezellig bij zitten.

Vervolgens helaas de laatste metro gemist maar de bussen gingen nog wel.
Hier wordt alleen niet omgeroepen bij welke halte hij is. Daarvoor gaat hij geloof ik veels te snel, dus toen ik in ene keer de Moskee voorbij zag komeb moest ik gauw de bus uit hahaha.

De eigenaar van het hostel vond het erg vervelend dat ik al 2 nachten amper geslapen had. Ze hal al eerder klachten gehad over de Filippijnen in de dorm en die mensen zij naar een andere kamer gegaan. Dus vandaar dat ze vroeg hoe het ging. En Tja dan ga ik ook niet liegen.

Dus als ik last van ze had die nacht moest ik maar naar der komen zou ze mij een eigen kamer geven. Maarja ondertussen was ik zo moe dat toen ik in bed lag in comateus was en tot 6 uur sochtends niets meer gehoord heb XD. Toen begon uiteraard het lawaaierige opsta ritueel weer. Maargoed ik had wel meer geslapen dan de avonden ervoor!

Zaterdag.
Daar is hij dan, mijn laatste Dag..... Ik ben maar begonnen met uitslapen (nadat de Filippijnen weg waren) en daarna de rugzak inpakken. Om 1 uur had ik afgesproken met Silvan om Chinatown te bezoeken en savonds ons laatste avondmaal te nuttigen. Want hij vertrekt morgen middag naar Bangkok.

Kortom de laatste dagen waren erg leuk en Maleisië is erg goed bevallen.

Ik ga nu richtig het vliegveld en weet niet of daar gratis WiFi is.

Mijn vlucht gegevens zijn:
Vertrektijd: 00.30
Aankomst: 7.15
Vluchtnummer: kl836

En ik zie jullie allemaal snel weer!!!!!!


Liefs en kusjes christa


  • 28 September 2013 - 21:49

    Elise:

    Goede reis lieve Chris! Tot snel!!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 10101

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: