maleisie: kl, taman negara en eerste deel highland - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu maleisie: kl, taman negara en eerste deel highland - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu

maleisie: kl, taman negara en eerste deel highland

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

19 September 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Hallo allemaal,

Vanaf hier gaat het verhaal verder in Maleisië.
Zoals jullie misschien al in de fb post hebben gelezen is mijn verblijf in Kuala Lumpur (kl) erg goed bevallen. Wat een verademing aankomen in een land waar weer koffiezaakjes zijn waar je kan zitten in de airco met goede koffie en goed gebak!!!!!

In mijn zoektocht naar een bank die mijn pas accepteerde kwam ik zown koffiezaak tegen. Heerlijk!!!!!!!!!!
Daarna nog even shoppen hihi en bedenken wat ik de komende dagen ga doen.

Savonds heerlijk gegeteb in de buurt van mijn hostel in 1 van de populairste eetstraten vol met eettentjes. Het eten is erg lekker dus dat gaat wel  goed komen, komende 2 weken.

Zaterdag.
Vandaag de tour naar de taman negara geboekt en Chinatown en  the colonial district gezien. Erg leuk om te zien.

Savonds heerlijk (westers) gegeten :D en daarna naar het lantarnfestival. Dit is half september tijdens de volle maan. dan wordt Chinatown vol gehangen met lampions, zijn er dansende draken, muziek, toeristen en gezelligheid. Helaas is er ook regen tijdens het regen seizoen.... Dus halverwegen de optocht was het feest voorbij. athans voor mij en David misschien dat de rest van de parade nog verder ging :P

Zondags.
Vandaag op weg naar de moskee, museum (dat ik niet heb kunnen vinden, althans ik vond het om 5.30 maar het ging om 6 uur dicht XD), birdpark en orchidpark (bleek heel klein te zijn helaas).
Het birdpark was super, erg mooi gemaakt en leuk in elkaar gezet. Bijna een paar vriendjes voor keesie in mijm tas gestopt maar helaas vonden ze dat niet zo leuk :P (de mensen van het park hè, de vogels vonden het wel leuk ;)).

Savonds nog naar de shopping mall gegaan bij de twin tower. Omg alle dure merken zitten hier :O gelukkig soms ook wat goedkope maar het is een fancy shoppingmall!!!!
Bij de foodcourt wat gegeten en weer op weg naar huis.

Maandag.
Vandaag ben ik souvenirs gaan kopen, naar het Aquarium gegaan, koffie gedronken, geluncht met sushi in het park en een lekker biertje gedronken in en andere shoppingmall. Ja er komt geen einde aan de shopping malls. Dus omdat er zo veel shoppingmalls zijn mezelf een nieuw horloge gegeven :D. Want ja alleen maar window shoppen is ook niet leuk :P.

Dinsdag.
Op weg naar de taman negara. Hier wordt je als tour speciaal behandeld. Zo stonden er bordjes klaar voor de tour mensen. Voor hun was er lunch, de resr moest zelf bestellen en los betalen XD.Bleek dat mira, Kim en ik de enige waren met een tour en dat de rest alleen vervoer had en ter plekke alles zou regelen. ach ja soms is een tour ook wel makkelijk. Want Kim, mira en ij zouden dus met elkaar een dorm delen en alle activiteiten en ontbijt, lunch en dinner samen doen.

Savonds kwamen we heel snel tot de conclusie dat tour eten niet zo lekker is XD maarja daar doe je niets aan. Savonds een night walk gedaan door de jungle. Veel insecten gezien incl spinnen helaas.......

Woensdag.
Vandaag gaan we de canopywalk doen, een heuvel op lopen/klimmen (344m hoogte), een rapid shooting en een osli village bezocht.

De canopy walk is normaal 500 meter, maar alleen de eerste 200 meter was open. Helaas zat het mooiste deel in de 300 meter die we niet konden doen.
De heuvel was leuk maar warm!!!! Had flashbacks naar de hilltribe trekking hahahaha.
De rapid shooting was nat!!!!!!! Gewoon helemaal maar dan ook helemaal doorweekt maar erg leuk XD.
Het dorpje voelde een beetje als aapjes kijken ook als was het leuk opgezet en hebben ze leuke dingen verteld!

Donderdag.
Vandaag op weg naar de Cameron highlands. Omg het is koud hier!!!!!!! Allemaal lange broek, vesten en sjaals om!!!! Maar het is erg mooi en de thee erg lekker en warm!

Vandaag voornamelijk bezig geweest met reizen en blog schrijven :P.

Zo avondeten zoeken en morgenochtend een tour. Maar dat zal ik allemaal in mijn laatste blog vanuit singapore vertellen.

Op de planning staat nu:
- vrijdag: tour in highlands
- zaterdag, zondag: naar Georgetown en Georgetown zien.
- maandag, dinsdag: naar melaka en melaka zien.
- woensdag naar singapore
- donderdags, vrijdag, zaterdag: Singapore!!!!

En dan Tja zaterdag op zondagnacht vliegen. Erg vreemd voelt nog langs niet alsof ik klaar ben of dat ik bijna een half jaar van huis ben. Mis jullie allemaal natuurlijk wel, maar dat stukje van mijn leven is ook erg ver weg....

Mijn vrienden hier zijn mensen die ik tegen komen en 5 min mee klets of als je gelukt hebt dezelfde kant op reist en een paar dagen mee kan reizen. Soms kom je iemand tegen en heb je daar avondeten mee, maar eigenlijk is het een vreemde. Maar als het label backpacker of toerist eraan hangt lijkt alles in ene keer anders. Zo grappig hoe je normale "leefregels" kunnen veranderen.....
Nou ben ik van mezelf al wel makkelijk in het contact leggen mrt andere. toch blijft het soms vreemd en soms wat vermoeiend. Want Tja je verteld iedereen hetzelfde :P.
Maar het is ook wel een wereldje om van te houden :D vooral als je echt leuke mensen tegen komt!!!!

Maar nu is het tijd voor avondeten!!!!!

Liefs christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 10105

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: