Weekend week 7, week 8 + weekend week 8. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Weekend week 7, week 8 + weekend week 8. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Weekend week 7, week 8 + weekend week 8.

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

10 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 1 juni.
Vandaag is mutti weer naar huis gegaan. Dat was nog even een onderneming. Want ze heeft alvast wat cadeautjes voor mij mee naar huis genomen. Dus dat was nog even passen en meten in de koffer XD. Maar het is gelukt!
Uiteindelijk aangekomen op het vliegveld moet er natuurlijk Starbucks koffie gedronken worden. Ik vind dat toch altijd een geweldig iets, het maakt niet uit waar je bent je kunt altijd Starbucks koffie krijgen op het vliegveld (nouja bijna overal ;)).
Tja en toen was het toch uiteindelijk zover, met de nodige traantjes, ging mutti door de security check en weer op weg naar Nederland. Gelukkig werd ik door Leo goed op de hoogte gehouden van alle vorderingen rondom de landing van mutti, dus dat maakte het toch wat makkelijker.
Ik ben daarna naar Sukhemvit gegaan, een grote straat “in de buurt” van ons appartement. Lekker rond gekeken en wat geshopt. Het was alleen heel erg warm dus dat was wel een tegenvaller.
’s Avonds is Esther weer aangekomen vanuit Nederland, alsof ze nooit weg is geweest.

Zondag 2 juni.
Happy Bday Eline en Femke!!!!!! Toch vreemd dat je zus jarig is en dan ben je aan de andere kant van de wereld. Een kleine goedmaker is dat ze zelf ook niet thuis was, dus hoef ik mij minder schuldig te voelen :P En ga maar gauw met mutti afspreken want dan krijg je misschien wel je bday cadeautje ;)

Verder ben ik vandaag weer in mijn eentje naar Sukhemvit gegaan (het is nogal een grote straat, lees er stoppen 5 haltes van de skytrain). Na een paar uur rondgelopen te hebben ben ik een super schattig park tegengekomen. Op zondag is er tussen 3-9 live muziek dat je in heel het park hoort. En verder zie je er overal mensen sporten, kinderen spelen, mensen studeren, boekjes lezen, eekhoorntjes voeren, duiven voeren, kortom een gezellige bedoeling.
’s Avonds uiteraard weer lekker op straat gegeten tussen de thaise mensen ;)

Maandag 3 juni – vrijdag 7 juni.
Deze week zijn we weer druk bezig geweest met het protocol. Helaas is het nog steeds niet optimaal maar we komen dichterbij. In de tussentijd is het veel wachten tot de PCR klaar is en tot we dus meer weten over het protocol.
Gelukkig is er een docent die ons veel helpt dus dat scheelt, hij ziet het positief in en denkt dat we erg dichtbij zijn ;) dus laten we dat hopen.
Verder hebben we genoten van de biertjes (en Esther van de Breezers) bij de pub en van het eten in de straat. En van het park waar ik voor het eerst het Thaise volkslied heb gehoord. Hier wordt iedere dag om 8.00 en om 18.00 het volkslied op openbare plekken afgespeeld. Je moet dan stoppen met waarmee je bezig bent en gaan staan tot het volkslied afgelopen is. Gelukkig duurt de versie die ze op straat afspelen maar een ruime minuut hahahaha maar bizar is het zeker!

Zaterdag 8 juni.
Vandaag wilde we naar het park gaan bij de Chatuchak market. Maarja als je dan zo dichtbij de markt bent dan wil je er toch even kijken. En kijken werd eten, shoppen, voetmassage en het eindigde in een mega regenbui….. dus geen park meer dus dan maar een drankje op de Chatuchak market.
Daarna zijn we de stad in gegaan want er was een hotel waar ’s avonds Jazz muziek werd gespeeld. Dit bleek een mega duur hotel te zijn (met de prijzen bijna zoals op de skybar) en de muziek was niet echt super. Maarja het was wel leuk om te kijken naar alle oude mannetjes met jonge dames die elkaar duidelijk vermaakte voor 1 avond/nacht ;).
Daarna uiteraard weer gestrand aan 1 van de barretjes op straat, want ja het kan dus waarom ook niet.

Zondag 9 juni.
Oh wat hou ik toch van veel doen op een dag XD het is alleen al een onderneming om bij het Dusit park te komen (lees: naar de metro lopen, dan met de metro, dan met de skytrain, dan met ferry en dan nog een stuk lopen, et voila Dusit park). Daar zijn meerder gebouwen van de Royal familie met tja eigenlijk pronkstukken. Cadeautjes die geschonken zijn aan de koning (en eerder koningen) en zijn familie op speciale data. Jeetje het is dat je geen foto’s mag maken binnen, maar ik heb nog nooit zoveel goud met diamanten bij elkaar gezien. Cadeautjes die gewoon 3 jaar in beslag nemen om te maken met 170 man(!!!!!!!!!) is hier heel normaal……
Er zijn daar nog een paar gebouwen met kleding en meubels, maar ik was bang dat mijn ogen niet meer goud konden verdragen in 1 dag. Dus op weg naar een tempel daar in de buurt. Daarna een tocht van 3 km langs nog meer tempels in de richting van Khao San road.
De tempels zijn allemaal erg mooi en allemaal in gebruik dat is wel bijzonder maar op een gegeven moment, ik het weet afschuwelijk om te zeggen, gaan ze op elkaar lijken……
De eerste paar tempels die ik zag hadden echt een WOUW effect. Maar zo langzaam aan raak je een beetje immuun daarvoor. Ik heb nu ook bijna alle grote en veel van de kleinere tempels gezien van Bangkok. Maar goed mooi blijven ze zeker!
Daarna eindigde ik op Khao San road (DE backpackers straat). Jeetje wat een chaos is dat zeg. Het voelt een beetje als een combi van hippiebuurt als alternatieve chill buurt. Overal toeristen en outfits waarvan je denkt tja zo kun je een shirt ook dragen, of ja dat hempje zonder broek tuurlijk waarom niet, je haar zo opsteken alsof je het al een maand niet gewassen hebt, katjelam om 4 uur ‘s middags, drinken + shoppen + eten op hetzelfde moment, tja dit alles kan alleen op Khao San Road…..
Ik heb er heerlijk op een terrasje gezeten en me alleen al (in mezelf) rot gelachen om al deze mensen :P. En me gerealiseerd dat ik toch wel heel erg blij ben dat ik hier niet woon want het is 24/7 een herrie…..
Toen de zon net onder was ben ik op weg gegaan naar Chinatown met de Ferry. Dit zodat ik met de ferry langs Wat Arun zou gaan die dan verlicht zou zijn. Dit is zeker een mooi beeld (zie de foto’s) maar vooral omdat er een mega regenbui aan zat te komen waardoor de lucht echt zwart was!
In Chinatown weer heerlijk gegeten, deze keer noodles met ei, gamba’s, octopus en krap (voor 2 euro 70 XD) en nog wat gewokte morning glory als groenten.
Daarna weer op weg naar huis om net de eerste paar regendruppels te voelen op de motor richting het appartement (perfecte timing dus).
En daarna heerlijk slapen want tja ruim 8 km lopen in deze hitte hier is toch best vermoeiend!!!

Liefs Christa

(PS foto’s worden later toegevoegd).

  • 10 Juni 2013 - 20:55

    Carly:

    Wouw Chris, 't is net of ik erbij ben. Dat is het voordeel je bezocht te hebben. Ook al ben ik niet op de plekken geweest die jij nu beschrijft, ik kan mij heel goed voorstellen hoe het daar is geweest (en hoe warm het er is :-))
    Ik heb weer genoten van je verhaal en kijk uit naar de foto's.
    xxxxxxmamma

  • 10 Juni 2013 - 21:35

    Eline:

    Hai Chrisje, ik ben benieuwd naar je cadeautje :-D :-D. Prachtige foto's weer zeg, wauw!
    Geniet er nog maar even van. xxx Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 10091

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: