weeekend week 6 + week 7 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu weeekend week 6 + week 7 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

weeekend week 6 + week 7

Door: carly

Blijf op de hoogte en volg christa

01 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Aan mij (carly) de eer om de belevenissen van deze week op de blog te zetten.

Zaterdag 25 mei.
Met een koffer vol zomerkleding heb ik bij 9C op Schiphol afscheid genomen van Leo op weg naar Christa. Heel anders om eens aan de andere kant van de kiss and ride streep te staan, leuker eigenlijk ;-)
Ook leuk om weer na jaren met de KLM te vliegen. Zo veel is er niet veranderd in 33 jaar tijd. De gebrande amandelen worden nog steeds aan het begin van de vlucht uitgedeeld. Verschil: de drank is gratis, dat was toen niet.
Chris stond mij op te wachten en we zijn meteen naar haar appartement gegaan, in de regen (beetje jammer).
Leuk en ruim appartement, van alle gemakken voorzien en met airco! Dat mag ook wel want het is hier steevast boven de 30C.
Na het opfrissen zijn we naar chatuchak market gegaan. Mijn eerste ervaring met de metro in Thailand. Ik ben als de dood dat ik Chris kwijt raak want al die klanken Thais zijn totaal niet thuis te brengen voor me. Met m'n Engels kom ik niet ver hier. Gelukkig heeft Chris al wat Thais in haar vocabulaire, die redt zich wel.
Inmiddels scheen ook de zon weer. Tijdens het shoppen heerlijk geluncht: phatthai: gewokte noedels en garnalen. Daarna op straat nog Ming-kam genomen. Een verrassing in bladeren.
Het leven hangt hier van eten aan elkaar, na de verdere middag geslenterd te hebben over de market en ook nog de nightmarket was het wel weer tijd voor de volgende lekkernijen. Laab gai: gekookte kip met rijst en som-tam: papajasalade. We hebben dit gegeten bij Chris in de straat en gewoon O P straat dus.
Om 22.00 uur ging het licht uit bij mij, ik had tenslotte een nacht overgeslagen.

Zondag 26 mei.
Na het ontbijt van rijst met mango (de combinatie klinkt raar maar is o zo lekker) hebben we onze tas gepakt voor een tweedaags tripje naar Amphawa.
Dit plaatsje wordt in het weekend druk bezocht vanwege de floating market.
En druk was het er maar gezellig. We overnachtten in een soort guesthouse, bij de mensen in hun huis. Maar voordat we onze intrek namen in het huis hebben we eerst nog uren geslenterd, lekker gegeten (alweer;-)) en onszelf getrakteerd op een voetmassage. Massage is vriendelijk uitgedrukt want het is ook best afzien tijdens zo'n behandeling. Maar daarna loop je zo licht als een veertje ;-). Toen het donker was hebben een boottocht gemaakt om de vuurvliegjes te zien. Deze vliegjes zijn er in een bepaalde periode van het jaar en vliegen in en rond de bomen aan de waterkant. Het is net of je naar knipperende kerstboomverlichting aan het kijken bent.

Maandag 27 mei.
Deze dag stond in het teken van een bezoek aan Wat Bang Kung tempel. Het bijzondere aan deze tempel is dat hij overwoekerd is door een boom en je hem dus nauwelijks ziet. Het interieur was prachtig. Na dat bezoek met de bus terug naar Bangkok. Lekker geluncht, een soort tappas maar dan met Thaise gerechten. 's Middags lekker gerelaxt in het lumphinipark, vlakbij het werk van Chris. Om 18.00 uur zijn we naar de skybar vertrokken om de zonsondergang te zien. De cocktailbar bevindt zich op een van de hoogste gebouwen van Bangkok en is niet overdekt. Vanaf die plek heb je een geweldig uitzicht over Bangkok.
Alcohol is erg duur in Thailand en ook vaak niet te krijgen. We houden het deze week dus maar bij water, sapjes en een enkel biertje voor Chris. Maar als je eenmaal in een cocktailbar zit behoort er natuurlijk wel een cocktail gedronken te worden. Ter vergelijking: 860 bath voor 2 cocktails en daarna uit eten gaan inclusief water en bier voor 260 bath. Zo liggen de verschillen hier. Leuke bijkomstigheid bij de cocktailbar was dat een deel van de crew van de phantom of the opera ook op die plek van het uitzicht en de cocktails aan het genieten was. We hebben dus kennis gemaakt met o.a. Christien en het spook

Dinsdag 28 mei
Met de trein zijn we naar Ayutthaya gegaan. Een hele onderneming op zich want je weet nooit of de trein gaat en als ie gaat hoe lang ie over de reis zal doen. Onze trein startte op tijd (beginpunt) maar stopte te pas en te onpas. Ook op plekken waar geen station te bekennen was. Airconditioning kennen ze hier niet in de trein. Je zet gewoon het raam open maar als ie steeds stil staat koelt dat niet erg af in de wagons.
Christa wist een leuk hotelletje en daar hebben we onze intrek in genomen.
' s Middags met een tuk tuk, een soort open minibus, hebben we een tour langs verschillende tempels gemaakt. Er is een verscheidenheid aan tempels. Het interieur komt over het algemeen wel overeen, veel goud. Een van de tempels bevatte een enorm groot boedhabeeld, echt meters hoog tot in de nok van de tempel. Helemaal van goud (kleine correctie van christa, brons het beeld is helemaal van brons ;)).

Woensdag 29 mei
In de ochtend hebben we de plaatselijke floatingmarket bezocht en daarna zijn we met de Ven terug naar Bangkok gereisd. De middag besteedt aan relaxing zoals een aroma massage.

Donderdag 30 mei
Vandaag zijn we begonnen met een kookworkshop, Thais koken. Ontzettend leuk, gezellig, leerzaam en het resultaat was enorm lekker. We hebben 5 gerechten mogen maken en voorafgaand aan de les zijn we eerst inkopen gaan doen op de markt. Ik weet nu hoe je kan zien of een garnaal vers is.
Vanmiddag zijn we met de boot de rivier af gegaan en hebben we The Grand Palace bezocht, (heel imposant), de liggende Boeddha, (wat een kolos) Wat Phoen en de laatste tempel, Wat Arun.

Vrijdag 31 mei
Om 9.00 uur waren we aanwezig op het lab waar Christa aan haar onderzoek werkt. Pi-Oi, haar leidinggevende, wilde ons een dag mee uit nemen. Met haar gingen nog 5 collega's van Chris mee. Er was een minibus met chauffeur afgehuurd die de hele dag tot onze beschikking stond. Allereerst zijn we naar een van de oudste tempels vertrokken in Nakon-Pathon. Daarna uitgebreid geluncht en vervolgens zijn we naar een van de paleizen van de koning gegaan. Daar konden we veel bekijken over de levens van de koningen Rames de derde tot en met de zesde. Daarna de floating market, Don-Wai market afgestruind waarbij er (uiteraard) weer veel eten ingeslagen werd.
In de avond zijn Chris en ik Chinatown ingegaan. We hebben daar nog wat fruit gekocht waaronder een vrucht die ons erg intrigeerde. Het is een vrucht waarvan gezegd wordt dat als je hem opent, hij heel onaangenaam ruikt en dat je er in hotels niet mee binnen mag komen. We hadden dat naar het land van de fabeltjes verwezen. Nou mooi niet, we wilden de metro ingaan maar werden geweigerd (tassen worden altijd gecontroleerd voordat je in de trein of metro stapt). We hebben toen maar op een afstandje toch even van het fruit geproefd alvorens het weg te gooien. Echt zonde want het was ontzettend lekker en het rook helemaal niet zo sterk. Beetje overdreven dus.
's Avonds in een uitgaansgebied bij een soort volkswagenbusje aan de cocktails gezeten. In het busje werden de cocktails gemaakt en geshaket. Lekker harde beatmuziek erbij, wat wil je nog meer..........ja nog een week vakantie in Thailand. Dat zit er helaas niet in.

Het was een geweldige week dank zij alle inspanning en voorbereidingen van Chris. Ik kijk weer uit naar de volgende weken op de Blog en kan de verhalen bij de verschillende mensen nu plaatsen.

xxxxxx Carly (en Christa uiteraard)

PS. er zullen later nog foto's toegevoegd worden aan deze blog.

• 01 Juni 2013 - 22:06

Eline Wortman :

Nou nou, moet niet gekker worden mama aan de cocktails :-)

• 04 Juni 2013 - 08:21

Christa :

tja mutti wou weten hoe mijn leven er hier uit zag :P tja en daar hoort soms een cocktail bij :P

• 09 Juni 2013 - 23:46

Geertje:

Moeders en cocktails :-)
    Chris volgens mij heb jij een toptijd! Dikke like voor je steevaste trouwe blogs! Heerlijk ook hoe je moeder netzo uitgebreid is in haar beschrijvingen als jij, ik kan me bijna indenken dat ik er zelf ook ben. Helaas is de realiteit dat er dan onder in beeld dat balkje staat met 'bacheloressay v01' die me uit mn dromen haalt. Maargoed, altijd een goed excuus om even lekker weg te dromen:)