Week 17 weekend week 17. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Week 17 weekend week 17. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Week 17 weekend week 17.

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg christa

12 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

je zou zeggen dat ik ervan geleerd moet hebben. Iedere keer als ik zeg dat er iets goed gaat, dan gaat er ook wat fout.
Maargoed voor ik daarbij kom eerst de rest van de week.

Dinsdag 6 – woensdag 7 augustus.
We zijn begonnen met het schrijven van het artikel. Althans dat begint met veel lezen, altijd erg fijn. Maar goed na 2 dagen artikelen lezen kan ik wel zeggen dat ik weer volledig up to date ben.
Om dan toch nog maar wat leuks te doen tijdens al het lezen zijn we woensdagavond naar de bioscoop gegaan met Toey, Joop en John. Pacific Rim, een soort Transformers maar dan anders. Maar dit was toch wel weer een hele ervaring.
Je zou zeggen een bioscoop is een bioscoop wat kan er nou anders zijn. Het zijn die hele klein dingen die wij typisch Thai style noemen, en hier komen ze:
- wat kun je hier eten bij de film: bbq smaak popcorn, zoete kaas smaak popcorn, en dan hebben ze gelukkig ook de standaard zoete en zoute popcorn.
- geen chips ofzo bij de film: maar wel noribladen (gedroogd zeewier, een normale gezonde snack van hier) gedroogde/gemarineerde squit (ook een hele normale snack van hier).
- geen 1 persoons bekers met cola maar 2 of 3 persoonsbekers XD want dat is zo lekker praktisch een 3 persoonsbeker drinken tijdens een film.
- en ja het topje van de ijsberg is toch wel dat niet alleen overal op straat worstjes kan kopen maar ook bij de bioscoop. En dat als je drinken en popcorn koopt je er een worstje bij krijgt…….
- verder als het gaat om de bioscoop ja je gaat het bijna niet geloven. Vlak voordat de film begint wordt het volkslied afgespeeld (incl “videoclip”) en je MOET gaan staan tijdens het volkslied. Nou weet ik niet of je de bioscoop uitgegooid wordt als je dat niet doet. Want dat hebben we maar niet geprobeerd. Maar dit is de normaalste zaak van de wereld. Sowieso wordt hier 2x per dag het volkslied afgespeeld en moet je stilstaan en je bezigheden eigenlijk laten liggen, maar dit is om 6uur ’s ochtends (dan slapen we nog) en om 6 uur ’s avonds en dan werken we meestal nog XD.
- Verder is de bioscoop een vriesvak dus warme kleding heb je zeker nodig!!!

Donderdag 8 augustus.
Vandaag stond er weer een dagje artikelen op de planning en daarna de stad in. We hebben een heerlijke voetmassage gekregen en daarna Italiaans gegeten. Dat was verbazingwekkend goed. En jaja ik heb zelfs mijn 1ste wijntje op hier. Het was wel een meteen een beetje een tegenvaller, zoals verwacht. Wijn is iets wat of prijzig is en dan is het alsnog de vraag of het lekker is. Je kunt hier gemakkelijk 500 Bath (12 euro) betalen voor een afschuwelijk vieze fles wijn. En met die prijs begint het ongeveer. Dus ik heb het tot nu maar steeds bij het bier gehouden want tja dat is dan nog een soort van veilige keus. Alhoewel het bier ook heel vies is soms XD.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een PingPong show. Tja Esther wou heel graag een keer een PingPong show zien. Dat is iets “normaals” hier wat je veel aangeboden wordt. Dus vooruit ik zou meegaan (na minimaal 1 alcoholisch drankje in mijn lichaam te hebben). Maar heel eerlijk na 15 minuten hadden we het wel gezien… De sfeer was niet alleen slecht, want de vrouwen zagen er niet echt gelukkig uit en 2 de mensen die er werkte probeerde aan alle kanten geld aan je te verdienen. Ze vroegen om een drankjes voor zichzelf (die wij dan moesten betalen) en voor de dames op het podium en uiteraard geld/tips voor de trucjes.
Er zaten nog 2 andere Nederlandse meiden die het ook toch een keertje gezien wilde hebben. Maar die kregen precies dezelfde nare vibe. Dus na 15 minuten was de show voor ons weer over en zijn we gauw naar buiten gegaan XD.
Toen begon de avond pas gelukkig. Want we zouden vandaag op stap gaan met John, onze mannelijke collega die van mannen houd ;). Dus we gingen de gay scene onveilig maken.
Eerst maar ons hart gelucht over de afschuwelijke show en daarna op zoek naar een drankje (dat konden we wel gebruiken). En daarna op pad naar DE gay bar van Silom. Daar werd om 23.30 een dragqueen show gegeven, echt geweldig! En daarna lekker feesten en ja dat kunnen ze wel hier, vooral in de gay-scene.
Vrijdag 9 augustus.
THE day we zouden vandaag onze sequencing gaan bekijken (want ze hadden zoveel samples opgestuurd). Tja heel veel is niet altijd goed nieuws dus helaas bleek dat er sprake was van contaminatie. Want tja het is toch wel wat veel als we 14 MERS-CoV gevonden zouden hebben (als er 96 cases worldwide zijn). En onze positieve controlle het MERS-CoV is…..
Kortom we hebben even dikke pech gehad, en we kunnen in ons laatste weekend alsnog een heleboel opnieuw testen. En niet relaxen en rustig ons artikel schrijven zoals we gehoopt hadden.
Om deze tegenslag dan maar wat beter te verdragen hebben we ’s avonds heerlijk patatjes gegeten met bbq chicken (dat is goddelijk zoals de kokkin het maakt, met een fantastisch maar pittig sausje erbij). En een filmpje erbij, The Lady. Ik wou deze film nog graag zien voordat ik naar Myanmar, aangezien het over Myanmar gaat. Het verhaal gaat over Aung San Suu Kyi, een Myanmarese politica, leidster van de geweldloze beweging voor de mensenrechten en democratie in Myanmar (voorheen Birma) en winnares van de Nobelprijs voor de Vrede van 1991 en talrijke andere internationale onderscheidingen. (copie past van wikipedia, zie hier voor meer info voor de liefhebber: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aung_San_Suu_Kyi)
De film is zeker een aanrader niet alleen omdat hij heel mooi is, en uiteraard weer heb zitten janken. Maar ook omdat ze plekken van Myanmar laten zien en het verhaal best heftig is.

Zaterdag 10 augustus.
Vandaag zitten we de hele dag op het lab om PCR rondes in te zetten. We hebben een heel plan van Pi-Wi gekregen om de samples met mogelijke contaminatie opnieuw te testen (en dat is mij toch een plan). Kortom zaterdag van 8.30-19.00 aan het testen. En dan maandag maken we het af. En dan hopelijk kunnen we het dinsdag voor sequencing sturen (want maandag is het hier moederdag/queensday dus gebeurt er niets).

Zondag 11 augustus.
Vandaag zijn we voor de laatste keer naar de Chatuchak market geweest. Dit om de laatste dingetjes te kopen want dit is onze laatste kans aangezien dit ons laatste weekend in Bangkok is.
Dit is wel erg vreemd om nu de laatste dingen te doen. We hebben hier echt een thuis gevoel, onze plekken waar we lunchen, koffie halen ’s ochtends, boodschappen doen, hoe we naar het werk gaan etc. En ja zoals ik dat gewend ben in Nederland zo ben ik dat nu gewend hier.
En dat is toch vreemd om dat nu steeds vaker voor mogelijk de laatste keer te doen.
Maar we hebben wel weer leuke dingen gekocht op de Chatuchak market dus dat is altijd fijn.

Nu begint echt de laatste week op het lab.
Voor alle mensen die nog willen skypen laat het even weten, want na de 16e zal ik minder bereikbaar zijn.

Liefs Christa