Week 13 + weekend week 13. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Week 13 + weekend week 13. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Week 13 + weekend week 13.

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

16 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Maandag 8 juli – vrijdag 12 juli.
Deze week staat in het teken van de afstudeerstudenten. Uiteraard werken wij gewoon door maar het is verdacht rustig op het lab en er worden veel foto’s online gezet door de afstudeerstudenten.
Hier gaat afstuderen iets anders dan in Nederland. In Nederland is er 1 avond die meestal wat saai is (niet altijd natuurlijk) en soms zelf onpersoonlijk. Je ziet er netjes uit, je krijgt je diploma en dan daarna ga je gezellig met je familie eten en geef je later zelf een feestje.

Hier gaat dat iets anders. Afstuderen is een groot ding dat groot, groter dan groots gevierd wordt. Niet thuis maar juist op de universiteit. Een paar weken van te voren begint alles al, want je moet proef foto’s maken en alles moet geoefend worden. Niet 1x nee 2x. Dit betekend dat je in je outfit (want ja ze hebben een outfit), met je haar en je make-up gedaan door soms professionele visagisten. Voor het beeld zal ik een foto toevoegen om het beeld compleet te maken (volgt later).

Verder zijn wij druk bezig met testen in zetten en lange dagen maken op het lab. We hebben tot nu toe 24 samples die positief waren of een soort van positief. Deze gaan we komende week opnieuw testen en dan hopelijk zijn ze weer positief en kunnen we ze voor sequencing sturen :D. Dus dat is wel even spannend.

Op donderdag kregen we opeens te horen dat onze afdeling een balkon heeft (langs de volledige breedte van het ziekenhuis). Nouja eigenlijk hebben alle afdelingen dat, alleen wij wisten dit nog niet.
Dus toen hebben we maar besloten om vrijdag een after work borrel te houden op onze eigen skybar XD. We wilde eerst naar RedSky gaan, de skybar van Central world. Maar dat is nogal prijzig. En tja als je dan toch een eigen bar kunt hebben op de 9e etage (ok Redsky is geloof ik op de 65 etage) maar hè wat maken die paar etages nou uit :P

Als je vanaf het balkon uitkeek over Lumphini park met dan de skyline van Bangkok erachter, leek het net NY heel bizar is dat.
Wat vooral ook erg leuk was, was dat we daar niet alleen zaten maar dat er ook 3 Thaise collega’s bij zaten die net zoveel van het bier genoten als dat wij dat deden. Altijd een aangename verassing (want de meeste Thaise mensen drinken zelden). Omdat drinken niet echt een gebruikelijk ding is voor alle Thaise mensen, hebben we ze maar verteld dat we ijs-cappuccino aan het drinken waren. Want ja een mok met ijs en wit schuim….. Net een ijs-cappuccino toch ;)

Zaterdag 13 juli.
Vandaag heb ik een dagje Chinatown op de planning staan. Er waren nog een paar dingen die ik graag wou zien. Dus ja dan maar alles op 1 dag, want ja ik hou nog steeds van volle dagen ;). Maar ook uitslapen is belangrijk dus dat heb ik eerst maar even gedaan. Daarna op pad om de belangrijkste Chinese tempel van Chinatown te vinden. Na wat zoeken en per ongeluk wat andere tempels tegen te komen omdat ik verkeerd liep was ik er. Erg mooi, ook wel is leuk om de Chinese style met boeddhistische elementen te zien. Natuurlijk veel goud, wierook en veel mensen die poseren in de tempel.
Daarna op weg naar 2 markten/buurten die de moeite waard waren om te zien. Tja die marktjes blijven inderdaad leuk, het ruikt er heerlijk of afschuwelijk afhankelijk van wat ze er verkopen.

Na de lunch op pad naar een moskee, dat is geloof ik de enige moskee die er is. Ik mocht het gebouw wel in maar het werd volgens mij niet gewaardeerd als ik de gebedszaal in zou gaan. Dus dat stuk van de moskee heb ik helaas niet kunnen zien.
Daarna op weg naar een kerk (de santa cruz church). Op weg naar deze kerk weer over de flower markt gelopen (dit is echt al de 5e keer denk ik). Maar de flowermarkt blijft gewoon zo mooi en het ruikt er zo lekker!!!! Vooral tegen de zonsondergang aan is het licht perfect voor mooie foto’s ;). Uiteindelijk aangekomen bij de kerk dus ik op zoek naar de kaarsen om een kaarsje te branden. Want dat blijft toch een gewoonte om een kaarsje te branden in een kerk. Alleen deze kerk was denk ik iets te Thais geworden want daar deden ze niet aan aan kaarsjes branden XD. Toch even een anti-climax XD.

Ondertussen was het alweer volledig donker geworden en kon ik nog net met de laatste ferry naar huis. Ik had besloten dat ik wel een beetje sushi mocht eten, bij een klein zaakje tegenover de pub. Ook weer z’n anticlimax, ziet het er heerlijk uit op de plaatjes buiten. Stap je het zaakje binnen komt je toch een vislucht tegemoet :O Ik ben maar gauw weg gegaan want dat rook niet echt vers XD. Uiteindelijk maar bij een Noodle-tent een spicy glass noodle salad with seafroot gegeten, en spicy was hij zeker ;).

Zondag 14-juli.
Vandaag stond shotje nummer 4 op de planning XD (lees 4e rabies vaccinatie). En wonder boven wonder ze worden steeds sneller in het ziekenhuis. Nu was het maar 45 minuten voordat ik mijn shotje kreeg. Verder stond vandaag eigenlijk het Jim thompson huis op de planning, de man die de beste zijde maakt. Daar hebben ze een museum over gemaakt en daar zit natuurlijke en winkel bij. Maar helaas waren de plannen wat veranderd. En heb ik de dag maar heerlijk doorgebracht bij de starbucks met mijn boekje. Want tja die moet toch een keertje uit ;).

Verder dan maar meteen de uitslag van de foto/raadsel!!!!!!!!!!!!!!1
Uiteraard heeft mijn slimme nichtje het helemaal bij het juiste einde. De foto is inderdaad uit Myanmar, en om precies te zijn van het Inle Lake.
De rede dat ik deze foto gekozen heb is omdat ik besloten heb om niet alleen Maleisië te bezichtigen maar ook Myanmar.
Dus vorige week waren ze zo lief bij de Ambassade om mij een visum te geven dus de reis kan ook echt plaats vinden.

Mijn onderzoek eindigt vrijdag 16 augustus en dan gaan Esther en ik richting het Noorden om ook dat deel van Thailand te kunnen zien. Ik vlieg dan vervolgens donderdag 29 augustus vanaf Bangkok richting Mandalay en ik vlieg vrijdag de 13 (jaja ik maak geen grapje) vanaf Yagoon naar Kuala lumpur. Om dan op zaterdag op zondag (28-29 september) weer naar Nederland te vliegen.
Het is een volle planning maar wel 1tje maar veel hoogtepunten!!
Want tja ik ben er nu toch, dus waarom dan niet gewoon zo veel mogelijk zien, want tijdens mij coschappen zal dit tripje er niet in zitten ;).


oh en mijn excuses dat ik zo achter loop met de foto's maar ik heb het daar een beetje te druk voor gehad. Het internet is hier erg traag dus het is iedere keer een hele onderneming. ik hoop zo snel mogelijk weer wat online te zetten!

Liefs Christa.

  • 16 Juli 2013 - 18:23

    Carly:

    Als je het zo schrijft lijkt het eind al aardig in zicht te komen. Ben benieuwd naar je ervaringen als je straks verder reist. Fijn dat het goed gaat met het onderzoek.
    Xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 10117

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: