weekend week 11. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu weekend week 11. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

weekend week 11.

Blijf op de hoogte en volg christa

01 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Dit weekend staat Lopburi op de planning, de stad van de apen. Nou en inderdaad er zijn super veel apen!
Zaterdagochtend zijn we op pad gegaan met de mini busjes richting lopburi. Ik had een leuk hostel gezien in de lonely planet dus daar gingen we een kijkje nemen en inderdaad een erg leuke plek om te slapen.
Er was alleen nog maar een kamer vrij met fan en gezamenlijke douche dus dit weekend was iets primitiever maar ook lekker goedkoop dus :P

Zaterdag zijn we naar een meer gegaan en gezien hoe thaise mensen een picknick houden, uiteraard veel eten, heel veel eten, maar ook veel drank! En dan in een soort rieten hutjes aan het water, want zonlicht is echt uit den boze voor thaise mensen. Kinderen die met kleren en al aan het zwemmen zijn en vollop gefotografeerd worden door de familie, ja dat is een thais dagje aan een meer.

Daarna zijn we naar een batcave gegaan, waar bij zonsondergang super veel vleermuizen tevoorschijn zouden komen. En ook dat klopte, ik had persoonlijk iets meer een explosie van vleermuizen verwacht maar in werkelijkheid gaat het is gelijkmatiger maar veel vleermuizen waren het zeker!

’S Avonds een hapje gegeten bij (volgens de lonely planet) een goede eettent. En ook hier had de lonely planet weer gelijk, het is ook niet vreemd dat mijn lonely planet dus ook de lonely bible heet want tja hij is best handig :P.

Zondag zijn we naar het museum van Lopburi gegaan met allemaal beelden en andere spullen gevonden rondom opgravingen met heel veel informatie over alle verschillende regeringstijden in Lopburi.

Daarna zijn we de tempels gaan bezoeken die zeker mooi waren maar niet allemaal even spectaculair. 1 van de tempels heet de apentempel, echt een soort junglebook een tempel bedekt met apen. Jammer genoeg vond 1 van de aapjes het nodig om mijn onverwachts te bespringen en doordat ik schrok, schrok het o zo leuke aapje ook en beet in mijn arm.
Dus dat betekende dat ik mijn rabiës vaccinatie kon gaan halen in Bangkok.
Gelukkig waren ze erg aardig daar en wilde de geneeskunde studenten allemaal graag een praatje met mij maken dus daardoor ging de tijd wel wat sneller voorbij. Ze hebben me helemaal lek geprikt waardoor ik nu flink beurs ben, maargoed nog maar 4 rabiës prikken te gaan en dan heb ik dat ook weer gehad.
Beetje jammer dat ik komende 2 zondagen voor 12 uur smiddags z’n vaccinatie moet halen dus komende 2 weekenden kan ik niet een heel weekend weg :(. Dus dan maar dagtochtjes en nog wat in Bangkok bezoeken :P.

Deze week gewoon weer een labweek en hopelijk toch nog een klein tripje in het weekend.

Liefs Christa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: