Week 12 + weekend week 12. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Week 12 + weekend week 12. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Week 12 + weekend week 12.

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

08 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Maandag 1 juli.
Vandaag ben ik even een dagje thuis gebleven. Na mijn avond/nacht tripje naar de ER voor de 1e 5 prikken was ik nogal beurs en had niet zo veel geslapen. De zusters hadden mij er al op voorbereid dat ik waarschijnlijk wat moeite zou hebben met lopen ivm de grote hoeveelheid vloeistof die ze in mijn heupen hadden gespoten. Dus een dagje vrij was wel even nodig/ lekker.

Dinsdag 2 juli – vrijdag 5 juli.
JEEEHHHHH we hebben eindelijk een GOOOOOOOOO.
Niet zoals we gehoopt hadden maar goed het is een GO. We gaan nu alles testen met 2 verschillende protocollen. Mocht dan halverwege blijken dat 1 van de 2 toch beter werkt kunnen we altijd met alleen die verder gaan.
We gebruiken nu daardoor heel veel verschillende primers wat wel goed is want dan pikken we hopelijk alle coronavirussen op :D.
Dus we hebben het eindelijk drukker als de hoeveelheid machines die vrij zijn het toelaat.

Woensdag mocht ik weer opnieuw naar het ziekenhuis voor mijn vaccinatie. Oh my god wat een drama. Ik heb in het totaal 10 verschillende balies gezien, teveel mensen hebben thais tegen me gesproken waarvan ik niets begreep, en het heeft 4 uur geduurd voordat ik 1 prik kreeg (meer had ik gelukkig ook niet nodig).

Het systeem hier werkt iets anders dan in Nederland. Er is 1 grote admission ward waar iedereen heen gaat. Aangezien alles in het Thais is ben ik maar naar een zuster gelopen die eruit zag alsof ze het niet zo druk had, en Thank god (of Boeddha hier), dit was de juiste persoon. Ze zei dat ik moest gaan zitten, dus ik denk nou dan wordt ik vast zo geroepen….. ja 2 uur later werd ik geroepen, toen mocht ik door naar kamertje 2. Hier mocht ik ook weer een uur wachten samen met nog een paar andere mensen. En toen mocht ik eindelijk een dokter zien. Gelukkig was deze man erg aardig en heeft een mooi briefje geschreven voor mijn verzekering zodat ik hopelijk alle centjes terug krijg in Nederland.

Dus ik dacht, heel naïef, nu gaat die dokter mij de injectie geven, maar nee nu krijg je een recept en je mag met dat recept naar een andere etage. Daar ga je naar een loket waar je het recept af geeft. Hier krijg je een ander bonnetje waarmee je naar een ander loket gaat om te betalen voor je spullen (in mijn geval de vaccinatie). Hier krijg je uiteraard ook een bonnetje waarmee je weer terug mag naar het vorige loket, hier moet je je bonnetje inleveren en mag je weer gaan wachten. Als ze je naam roepen hebben ze spulletjes klaar mag je naar het loket om ze op te halen. Je moet dan weer met je spullen terug naar de admission ward waar ik de spullen aan de aller eerst zuster moest geven. Zij verteld dan naar welk loket ik moest, daar krijg je een briefje en je mag naar het volgende loket. Daar mag je weer gaan wachten tot iemand je roept. Dan ga je naar kamertje nummer 3 waar je zowaar je vaccinatie krijgt. Maar dan is het verhaal nog niet klaar. Want nu moet je nog naar een nieuw loket om te betalen voor het feit dat de zuster je net een injectie heeft gegeven. En dan ja dan na 4 uur ben je weer vrij!!!!!!! Ik hoop dat jullie je voor kunnen stellen dat het idee dat ik dit nog 3x moet doen lichtelijk wat beangstigend is en demotiverend. En van die 3x zijn er 2 in het weekend, ik hou mijn hart nu al vast.

Donderdag 4 juli.
Vandaag zijn we eerder weg gegaan, dit omdat er een grote powerkut was. Dus we konden weinig doen op het lab. We zouden die avond met Joop en Anne gaan eten maar zij moesten nog wat afmaken. Dus wij zijn lekker op een terrasje gaan lezen in onze lonely planet/bible. Daarna op weg naar Joop haar huis om eindelijk haar vogels te bezichtigen. Cookie (haar love bird) en haar “musje” dat uit het nest gevallen is en waar zij nu voor zorgt. Erg leuk om te zien want Cookie kan allemaal trucjes zoals op commando 1 pootje te lucht in doen, met zijn vleugels fladderen, rondjes draaien (horizontaal en verticaal) etc. En het musje is bijna nog tammer dan Cookie en hij houd van Joop, erg leuk om te zien hoe hij zo tam is geworden :D.
Daarna op weg om Sushi te eten :D dit was een groot succes hahaha dus meerdere keren zullen volgen!

Vrijdag 5 juli.
Vandaag hebben we weer een dagje met testen en om 3 uur zijn we op weg gegaan naar Petchaburi. Dit is een stadje 2 uur rijden van Bangkok vandaan met een paar mooie tempels waarvan er 2 in een grot zitten (erg bijzonder dus). Helaas hebben ze hier ook veel (onvoorspelbare) apen dus dat is wel een beetje beangstigend.
Petchaburi heeft niet echt veel slaapplekken en het is niet zo super goedkoop. Dus we hadden besloten om dan maar een keertje in een hotel te slapen. OMG wat lekker eindelijk en goede douche zodat je normaal je haar kan wassen en een zacht bedje!!!!!! We hadden er zelfs airco en een ontbijt bij zitten en dat voor de prijs van jawel 24 euro per nacht hahahahaha.

Zaterdag 6 juli.
Vandaag zijn we dingen gaan bezichtigen. Voor ons hotel zit de heuvel met 2 stupa’s (torens) en een paleis van 1 van de rama’s (koningen). Hier zitten heel veel apen en ja dat is dus wel spannend, gelukkig is alles goed gegaan en hebben ze ons met rust gelaten.

Daarna hadden we een tuktuk geregeld die ons naar de 2 grotten zou brengen. Bij de eerste grot zaten weer vollop apen maar gelukkig hadden ze net eten gehad dus daar waren ze nog even zoet mee.

Bij de 2e grot waren ze alleen een beetje vervelend en erg nieuwsgierig, dus hier hadden we maar besloten om iemand “in te huren” die ons naar de grot zou brengen en de aapjes weg zou jagen. De jongen heeft een perfect gedaan want we zijn er zonder kleerscheuren en apenbeten vanaf gekomen.
De grot zelf was erg mooi (foto’s worden later toegevoegd) en weer is iets nieuws dan een gewone tempel.

Daarna zijn we het stadje in gegaan om nog een grote tempel te bewonderen, helaas konden we niet bij de grote stupa’s dus we konden er niet echt foto’s van maken. Daarna weer terug naar het hotel om onze spullen te pakken en weer terug te gaan naar Bangkok.

Jeetje deze keer zaten we echt bij een maniak in de auto. Ik ben nog niet misselijk geweest in de auto, tot vandaag jeetje wat was ik blij toen we in Bangkok waren en ik uit dat busje mocht!!!

Zondag 7 juli.
Happy bday leo!!!!!!!!!!!!!!!! Hihi en enjoy je Leo tuktuk :D past perfect bij je alfa collectie.

Vandaag staat er bij mij weer een dagje ziekenhuis op de planning. Ik moest VOOR 12 uur mijn vaccinatie halen, maarja bedoelen ze daarmee voor 12 die prik krijgen of mijn voor 12 uur melden :P.
Dus helaas niet uitslapen vandaag en op tijd naar het ziekenhuis. Na weer flink van het kastje naar de muur gestuurd worden om überhaupt de juiste plek te vinden (weekend locatie). Heb ik er deze keer gelukkig maar 3 uur over gedaan.

Gelukkig was deze dokter ook weer erg aardig. Aangezien mijn herstel niet helemaal verloopt als gepland heb ik nu nog een extra medicijn erbij gekregen om de ontsteking tegen te gaan (Naproxen). Want zondag was een stuk van mijn arm nogal warm en rood XD.
Nu ik dit typ is het al maandagochtend en 2 pilletjes later, de roodheid en warmte is al goed aan het afnemen dus de naproxen werkt ;).

Aangezien het vandaag regent ben ik lekker bij de starbucks gaan zitten met mijn lonely planet om mijn doorreis te plannen. Dit is nog best ingewikkeld XD dus een goede ice cappuccino is dan wel handig ;).

’s Avonds zijn we met John (iemand van ons appartement) naar Mama Dolores gegaan een goede italiaan in de buurt. En inderdaad jeetje wat een lekkere pizza’s. Je kunt ze volledig zelf samenstellen en je pizza komt zelf uit een steenoven! Toch jammer dat we deze plek nu pas gevonden hebben want ik denk dat we hier vaker gaan eten XD.

Verder heb ik nog een leuke dingetje voor jullie in petto, als alles gaat lukken althans. Volgende week maandag komt er een plaatje op blog te staan rond 3uur thaise tijd (dus 10 uur bij jullie). De persoon die als eerste raad waar deze foto vandaag komt (uit welk land) en als je ook de precieze plek weet of andere nuttige info over deze plek hebt, die krijgt een leuk cadeautje.
Dus voor alle trouwe blog lezers, maandag 15 juli 10 uur ’s ochtends, be prepaired!!!!!!
2 personen worden helaas uitgesloten van deze verassing. Sorry Esther en Carly maar jullie weten al waar dit over gaat ;)

Liefs Christa.

  • 08 Juli 2013 - 15:01

    Carly:

    ???????, hmmmmmm, ik geloof dat ik het kwijt ben. Ik kan dus net zo goed meedoen hahaha.
    Trouwens gefeliciteerd met jullie GO! Gelukkig hebben jullie nog 1.5 maand om jullie onderzoek in te zetten. Zal dat voldoende zijn denk je?
    Het zijn wederom leuke avonturen die je beschrijft in jullie uitstapjes. Ik heb er in ieder geval weer van genoten.
    xxxxxxxxx

  • 10 Juli 2013 - 10:32

    Eline:

    Ah maandag de 15e, zit ik hier op woensdag de 10e om 10.00 uur klaar achter mn PC (ja wel illegaal op mn werk). Maandag maar een 2e poging wagen :-)

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 10102

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: