Week 10 + weekend week 10 + week 11. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Week 10 + weekend week 10 + week 11. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Week 10 + weekend week 10 + week 11.

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

28 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Week 10.
Deze week is een heerlijke korte weekje want Esther en ik hebben een lang, heel lang weekend ingepland.
Tja soms moet je jezelf een beetje kietelen dus dat doen we dan ook meteen goed.

Maargoed maandag, dinsdag en woensdag moest er gewoon gewerkt worden. We zijn nog steeds bezig (vandaag ook) met ons protocol. Wij, en de mensen hier, snappen niet zo goed waarom het niet werkt en niet helemaal doet wat wij willen. Dus tja dan weten wij het al helemaal niet.

Maargoed het vooruitzicht van een lang weekend weg maakt een hoop goed.

Deze week zijn we gezellig met 1 van de meiden van ons appartement gaan eten. Het is duidelijk dat ze Thaise collega’s heeft want ze kent echt hele leuke plekjes!!! Dus hier gaan we zeker vaker eten :D

Weekend week 10.
Woensdag na een dagje werken zijn we op pad gegaan naar onze nachttrein. En zoals we ook niet anders verwacht hadden ging die een uur later weg dan hij moest gaan. Dat is toch altijd wel even spannend hoor. In Nederland is het mij wel is overkomen dat je in je trein zit en denkt nou hij zou nu toch moeten gaan, en dan zie je de trein naast je weg rijden (en die van jou blijft staan). Tja 1x raden, je zit in de verkeerde trein ;).
Maar hier is dat altijd maar de vraag want borden bij de trein hebben ze niet en ze roepen dingen niet echt om in het Engels, en als ze het in het Engels omroepen dan versta je het toch niet XD. Treinen gaan hier nooit op tijd dus vertrek/aankomsttijd is een erg ruim begrip in de Thailand.

Maargoed we hadden lekkere stoelen die we om konden bouwen naar bedjes dus je hoorde ons niet klagen. En wat een service joh, de nachttrein kost 10 euro. Dan heb je een bovenbedje (die zijn een stukje smaller, lager plafon, warmer, lastiger in te komen maar wel goedkoper! Maar wat krijg je voor die 10 euro:
- Een trein die een uur te laat vertrekt
- Een boze meneer die je bijna van de stoel sleurt omdat hij je bedje op MOET maken.
- Een trein die heel langzaam rijd en heel vaak stopt.
- Maargoed je hebt een bedje dat nog niet eens zo verkeerd ligt.
- Alhoewel je ligt er 9 uur dus uiteindelijk ben je toch wel gebroken :P
- Het is overigens wel een bedje waar je nogal gemakkelijk uitrolt want de trein wiebelt nogal….
- Een Fan die soms wat lucht jouw kant op blaast, erg fijn!
- Een WC die te vies is voor woorden, dus drinken nope want dan moet je plassen!
- Op de terugweg een meneer die je 2 uur voordat je aankomt in Bangkok je weer je bedje uit haalt zodat hij de boel op kan ruimen XD
- Maar hè het is maar 10 euro dus je hoort ons niet (al teveel) klagen.

Maarja onze trein was dus wat te laat vertrokken uit Bangkok en daar wat vertraging onderweg veels te laat in Chumpon. Hier moesten we overstappen op een bus die ons naar de haven zou brengen.
We hadden precies een uur om van de trein bij de boot te komen en de busrit duurt (vogels de planning ook een klein uurtje).
Dus snel de bus in wachten tot de bus vol is en rijden maar, en wat rijden ze hard als thaise mensen haast hebben XD. Ik was toen heel blij dat ik met de trein naar Chumpon was gegaan en niet met de bus, want ik zou hier niet de hele nacht in willen zitten!

Natuurlijk waren we op tijd voor de boot en konden we de lange pier aflopen met een flinke moesonbui. Ze waren zo lief om poncho’s uit te delen zodat niet iedereen drijfnat op de boot aan zou komen, werd erg gewaardeerd door ons, maarja een moesonbui daar kan ook een poncho niet tegenop XD.

In het totaal 3,5 uur op de catamaran gezeten en ja hoor we waren er: Ko Phangan!

Gelukkig hadden ruim een maand van te voren onze accommodatie al geregeld en wat hadden we een hele leuke plek!
20 min lopen van de pier/stadje/winkels/nightmarket, allemaal kleine bungalowtjes, bar op het strand, restaurant, goed eten, HEEERLIJKE cocktails en heel vriendelijk personeel. Kortom hier houden wij het wel 4 dagen vol!

Aangezien we nogal gebroken waren van de lange reis die uiteindelijk 16 uur geduurd heeft zijn we heerlijk gaan relaxen bij de bar op het strand. En ik heb heerlijk liggen slapen in een hangmat, echt een zwaar leven hoor.

Later nog een strandwandeling gemaakt en toen maar weer is opzoek naar een drankje (lees cocktail) en wat thais eten. Toen we terug waren bij het appartement werd als gauw duidelijk dat onze bar echt de beste cocktail heeft!

Vrijdag 21 juni.
Vandaag staat er een tripje naar Ko Samui op de planning. We wilde daar een paar tempels bekijken en mogelijk wat shoppen.
De tempels waren erg mooi, de dingen die we geshopt hebben heel leuk en Ko Samui is ook zeker mooi maar we waren blij toen we weer terug waren op Ko Phangan.
Voor ons gevoel heeft Ko Phangan toch wat meer sfeer en is Ko Samui iets teveel een Bangkok en tja daar willen we juist weg uit in het weekend :P

’S avonds naar we naar de Night market gegaan en hebben we een heeeerlijk vers visje gegeten. Van de BBQ met knoflook, ui en boter geloof ik maar goddelijk!

En daarna tja hoe kan het ook anders een cocktailtje bij ons lieve bartender op het strand :D

Zaterdag 22 Juni.
Jaja we gaan een excursie maken. De dag begon al goed met dat ze ons een beetje vergeten waren op te halen naar ons idee. Dus mensen van het appartement hadden even gebeld maar nee hoor ze kwamen er gewoon aan. En ja ook deze meneer had haast dus we reden met een rotvaart door het stadje naar de meetingpoint.

We hadden toen we de trip boekte het idee dat we naar het National park zouden gaan waar je eigenlijk alleen maar kan komen met een tour. Maar deze zijn meestal wat prijzig, alleen wij waren er 1 tegen gekomen voor de helft van de prijs. Dus wij dachten nou dat hebben we goed voor elkaar! Helaas bleek dat deze tour alleen op het eiland zou blijven maar het was zeker leuk!

We hebben een mini mini curses Thai boxing gehad, Chinese tempel gezien, gesnorkeld, leren boogschieten, een wandeling gemaakt naar de waterval, verder omhoog gewandeld naar een mooi viewpoint en daarna zijn we naar Wat Pho gegaan. Deze plek staat bekend om zijn herbal sauna met lemongrass. Erg bijzonder en heeeel erg warm! Maar wel lekker!

We hadden deze trip met een 3 Franse mensen, 4 Engelse mensen en 1 Braziliaans meisje. Bleek dat 3 van de 4 Engelse ook Geneeskunde mensen waren (net afgestudeerd) en tja dat zorgt natuurlijk voor een klik ;). Dus nummer uitgewisseld met de Engelse en het Braziliaanse meisje en de dag erna zijn we met ze allen naar de full moon party gegaan.

’s Avonds weer bij de nightmarket gegeten, hier lichtelijk even de schrik van me leven gehad. Er zat in de som tam blijkbaar een kleine groene peper (de kleine pepers zijn het sterkst). Maar in som tam hoort geen groene peper te zitten alleen rode…… dus ik dacht dat het een stukje groente was……en ja dat doet pijn. Ik heb in heel mijn leven nog nooit zo in de fik gestaan, jeetje wat is dat pijnlijk. Maargoed niets wat roti met banaan niet kan fiksen dus na en uur was mijn mond weer volledig de oude, maar ik kijk voorlopig even wat beter naar alles wat groen en rood is…

Later op de avond zijn we naar de jungle party gegaan. Ja want alleen de full moon party op het eiland is niet voldoende. Ze doen hier ook aan waterfall parties, shiva parties, black moon parties, half moon parties, poolparties en zo zijn er vast nog meer XD.
Maar we hadden vanuit Nederland al gehoord dat deze pre-parties eigenlijk leuker zijn dan de full moon party. Dus wij daarheen en indd het was een erg leuk feest. Het was lichtelijk wat druk als je een drankje wou maar verder was het heel gezellig XD.

Zondag 23 juni.
Vandaag is het een uitslaap en shopping day want ja dat moet ook gebeuren. Dus we hebben weer leuke dingetjes gekocht. Vooral Esther die heeft het afgelopen jaar niet zo veel geshopt ivm haar bestuursjaar, maar ik geloof dat ze dat nu na dit weekend wel weer ingehaald heeft hahahaha.

En ’s avonds de full moon party met de Engelse mensen (net 6 man) en het Braziliaanse meisje met aanhang, dus zeker een leuke party groep. We hadden afgesproken bij Lime & Soda daar was ook gratis glow in the dark bodypaint dus het painting festijn kon beginnen. Nadat we helemaal ondergekliederd waren was het tijd om naar het feest te gaan.
De full moon party is een bizar feest met heel mensen, heel veel dronken mensen, heel veel mensen die meer dan alleen dronken zijn en er wordt heel veel gefeest….
Ik voelde me weer even 16 en op z’n spanje feest vakantie, leuk voor even maar een hele avond was het helaas niet mijn ding. Daarvoor moest ik of zelf dronken zijn (wat ik niet wou op de full moon party) of het moest iets rustiger zijn en dat zou niet gaan gebeuren.

Dus na een paar uurtjes zijn we weer naar huis gegaan en daar zijn we ons 2e feestje begonnen want Esther en ik hadden een voedselvergiftiging opgelopen. We hebben de rest van de nacht om en om de wc gedeeld. Het vervelende was alleen dat we de dag er om 1 uur de boot zouden hebben terug naar Bangkok.

Maandag 24 juni.
Omdat we ons te slecht voelde om nu 19 uur te reizen ben ik met mijn zieke hoofd naar de pier gegaan om daar de tickets om te laten zetten naar de dag erna. De rest van de dag hebben we dus maar doorgebracht met uitbrakken en een poging te doen om wat te eten, wat bij mij niet echt een succes was XD.

Dinsdag 25 juni- woensdag 26 juni.
Vandaag moest ik er toch echt aan gaan geloven 19 uur reizen naar Bangkok. Het was even bikkelen maar woensdagochtend 7 uur waren we weer in Bangkok uiteraard later dan gepland ;). Daar gedoucht en omgekleed en richting het lab gegaan want we hadden een afspraak met iemand over ons visum. Dat is nogal een gedoe blijkbaar want we hebben al een paar afspraken gehad waar ze ons graag horror verhalen verteld over mensen die 3x terug moesten 300 bath heen en 300 bath terug moesten betalen om überhaupt bij de ambassade te komen. En jaja morgen mogen we het zelf onder vinden ;)

Donderdag 27 juni.
Vandaag is de dag dat we ons wagen naar the immigration office voor het verlengen van ons visum. Na alle horror verhalen hebben we ons er al geestelijk op voorbereid dat we 3x terug moeten voordat alles geregeld is en dat de taxi super duur is hahaha.
The immigration office is een uur reizen bij ons huis vandaan (bijna buiten Bangkok, super handig dus :S). En dan kan daar het wachten beginnen….. we waren om 8.00 van huis vertrokken en 3 uur smiddags kwamen we het lab op met jawel een verlengd visum! Kortom er klopte niets van de horror verhalen, nee de taxi is niet ZO duur en nee je hoeft niet ZO vaak terug.

Vrijdag 28 juni.
Vandaag krijg ik te horen wat mijn startdatum is voor mijn coschappen en waar ik mijn coschappen ga lopen. Zo frustrerend dat ik nog steeds niets gehoord heb. Maarja dat krijg je als mijn dag 5 uur eerder begint dan de plek waar de email verstuurd gaat worden. Kortom wordt een lange dag wachten maar wanneer er meer over bekend is zal ik het op facebook plaatsen. En dan jaja ben ik over ongeveer 2,5 jaar echt klaar met mijn studie, als het goed is :P.

Verder staat er ondanks het ziekteverlof :P weer een vol programma op de planning voor het weekend. We gaan dit weekend naar Lopburi de stad met de tempels en de apen, ik ben benieuwd.

Liefs Christa