Week 4 + weekend. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu Week 4 + weekend. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

Week 4 + weekend.

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

13 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Week 4 op het lab.
De vorige blog sloot ik af met het restaurantje bij ons in de straat, zou het pet-pet zijn???
Ehm het restaurant op ons op de hoek van de straat was dicht, maar 1 meter ervoor zit een ander straat restaurantje dat er een beetje smoezelig uit ziet. We zien er altijd alleen maar thaien zitten en bijna nooit westerse mensen.
Maargoed er zitten altijd mensen dus dat is een goed teken ;)
Dus we hebben de stap gewaagt. Ik had pat thai (woknoodles met groenten en kip) en esther had gele curry met kip en rijst.
Haleluja het is alsof je bij die familie thuis aan tafel zat te eten. Je proeft er gewoon vanaf dat het een familiebedrijfje is en heel veel kook ervaring heeft!!!!
Maar goed pet-pet was de curry van Esther zeker XD dus we moeten toch nog iets meer smaakpapillen af laten sterven voor we de volle 100% van dit eten kunnen gaan genieten. Tot die tijd is bier onze grote vriend!

Deze week konden we eindelijk beginnen met onze primer. Dus dat hebben we gedaan. Het is weer even wennen want het protocol bij deze primer is weer anders. Maar we hebben nu wel door hoe alles in elkaar zit (denken we).
Helaas nog geen positieve resultaten gevonden, maargoed fingers crossed dat we die nog krijgen.

Deze week hebben we ons zelf getrakteerd op een heerlijk etentje bij de sushi-bar. We eten alleen maar op straat bij kleine tentjes op plastic stoeltjes. Of de thuis noodles op de bank. Dus eens echt uit eten gaan was een leuke afwisseling.

De temperatuur hier in Bangkok blijft maar oplopen. Dat de gevoelstemperatuur om 10 uur al boven de 40 graden is is heel normaal. En ja dat is af en toe bikkelen.
Door de weeks hebben we dit niet zo door omdat we overdag op het lab zitten maar als we vrij zijn dan is alles wat je doet een echte onderneming met deze hitte.
Begrijp nu ook steeds beter waarom thaise mensen, in onze westerse ogen, lui zijn. Voor een paar honderd meter nemen ze een brommertaxi of de bus. En wij gaan lopen maar moet zeggen dat zij er na een halve dag toch iets charmanter uit zien dan wij XD rode hoofden en doordrenkt met zweet….

Deze week hebben we ook nog is het restaurant waar we lovende verhalen over hoorde in de straat geprobeerd. Maar helaas hij kon NIET tippen aan de huiskeuken van de dames ervoor. Ondanks dat de keuken er wat smoezelig uit ziet :P

Weekend week 4.
Vandaag was de dag waar ik ZO lang naar heb uitgekeken: De thaise kookles.
Ik had een kookcurses gevonden in de buurt van ons werk die een leuk menu had voor een leuke prijs. En jeetje we hebben een top ochtend gehad. Heerlijk gekookt, veel geleerd en heerlijk gegeten van onze zelf gemaakte gerechten. En zelfs een tripje naar de markt gemaakt waar we weer wat leerde over de groenten, vlees en vis op de markt.

Toevallig had ik deze week ook pad thai op in het familiezaakje en dat gingen we vandaag dus ook leren. Het is zo leuk om dan nu te snappen wat er in gaat en dat het eigenlijk zo verdomde simpel is, als je de juiste ingrediënten kunt vinden ;).

Daarna hebben we ons jaja na 3.5 week eindelijk toegegeven aan een voetmassage. Wat een goddelijk iets is dat. Je wordt voor 1 uur heerlijk gemasseerd en je loopt daarna volledig ontspannen de zaak weer uit. Nu zijn we extra benieuwd naar de traditionele thaise massage (die nogal heftig is!!!) en de meer gewone massage van hoofd, nek, schouders.

Gisteren zijn we nog een keertje naar de chatuchak market gegaan. Om nog wat leuke dingen te kopen voor bepaalde mensen ;). En verder hebben we het dit weekend wat rustig aan gedaan zodat esther kan leren voor haar tentamen.

Mutti helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn maar ik hoop dat je een hele fijne moederdag hebt gehad :D. En dat je lekker verwend bent door iedereen.

Liefs Christa

• 13 Mei 2013 - 11:38

Tessa:

Leuk die verhalen, herken er echt veel in haha.
    De traditionele massage vond ik er erg pijnlijk uit zien, dus succes!
    De oil massage is net zo lekker als de voetmassage ;)!

Have fun nog!

• 13 Mei 2013 - 19:45

Eline:

Hai! Wat leuk zeg zo'n kookles!!!! Volg er maar een heleboel ;-) dan kunnen wij er ook van profiteren als jullie terug zijn
    xxx

• 13 Mei 2013 - 20:52

Carly:

Hey Chris, veel kooklessen volgen, dan kan je ze bij ons in de stal uitproberen :-)
    Op Moederdag heb ik mij heerlijk laten verwennen door de kookkunsten van Lien. Was erg lekker en gezellig. Daarna hebben we weer in Den Haag geslapen.
    Wat een verrassing vanavond bij thuiskomst jouw "moederdagkaart" aan te treffen. Ik had het eerst niet eens door, dacht dat het een reclamekaart was, haha.
    Ik heb heel veel zin in volgende week, alleen al de temperatuur.
    40C Lijkt nu gewoon ideaal, vergeleken bij het winterjassenweer hier.
    Ik kijk er enorm naar uit. Laat je me weten wat ik nog voor je mee moet nemen wat je niet (meer) hebt?
    Heel veel liefs en tot gauw xxxxxx