2e weekend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu 2e weekend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

2e weekend

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

28 April 2013 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 26 april.
Vandaag was een dag van wachten en niet zoveel doen. Vrijdag is heel rustig op het lab en niemand heeft echt zin om wat te doen. Aangezien wij eigenlijk ook geen werk hadden hebben we rustig dingen uit kunnen zoeken en kunnen kijken wat we dit weekend wilde gaan doen.
Uiteraard stond lunchen ook op de planning en dat was vandaag bij de vrijdag markt. Met een paar Thaise studenten die kant op om vervolgens heerlijk te smikkelen van een aarbeienslush puppy met op de bodem yoghurt (echt waar verrukkelijk!!!!) en daarna een salapao (soort bapao) en een salade gedeeld met esther. Hihi heel grappig ze maken hier vaak salade met rijstdeeg bladeren (daarvan maak je ook springrolls). Je pakt een rijstvel en je stopt er sla in, je rolt het op en snijd het in stukjes alsof het sushi is. En dat stop je dan in een bakje legt er wat surimi op en voilla je hebt een salade XD. Normaal krijg je een sausje bij je sla en dat gooi je over je sla. Maar we hadden dat voor de zekerheid maar niet gedaan want we wisten niet hoe pittig die dressing was. Dat was maar goed ook!!! Met een klein beetje dippen was hij al pittig. Nui die wou ook een stukje proeven en dompelde haar stukje sushi/sla bijna 3x onder in de saus stopt het in haar mond en vond het lekker maar niet zo pittig. Om maar het verschil aan te geven XD.
Wat wel leuk was is dat de Thaise studenten het steeds minder eng vinden om tegen ons te praten. Dus we hebben voor het eerst gezellig zitten lachen en kletsen met de Thaise studenten. Dus als dit zo door blijft gaan dan gaat het nog een gezellige boel worden op het lab. Maarja proffersor Yong heeft zelf de eerste dag gezegd dat op het lab: Happy het aller belangrijkst is. Dus daar proberen we ons dan maar aan te houden ;).

’S Avonds zijn we met Nui naar 1 van de shoppingmalls gegaan en hebben we nog lekker rond gekeken. En daarna hebben we ‘s avonds een lekker soepjes op straat gegeten :D.
Daarna naar huis en lekker ons bed in gedoken want we waren best wel een beetje kapot.

Zaterdag 27 april.
Vandaag gaan we op pad naar de chatuchak weekend markt, 1 van werelds grootste markten. En als ze zeggen groot dan bedoelen ze ook groot! Je bent minimaal een hele dag bezig om de hele markt te zien. Want het oppervlak van de markt is 2700 m2 en op dit oppervlak staan meer dan 15000 kraampjes. Dus de looppaden zijn erg smal, de winkeltjes erg klein maar ook erg vol!, het aanbod wordt vaak herhaalt, maar de prijs is nooit gelijk. Dus het is goed zoeken voordat je iets koopt. Want je kunt makkelijk bij een paar stalletjes verder dat zelfde product voor 100 bath minder krijgen (na wat afdingen natuurlijk ;)).
Na een hele dag lopen en onze ogen uitkijken naar al die leuke dingen. Hebben het grootste gedeelte van de markt gezien en zijn we naar huis gegaan.
Een leuk verjaardagskado voor Eline rijker, en voor mijzelf limongrass geurolie en oorbellen ;) want tja ik kan nooit genoeg oorbellen hebben…

Zondag 28 april.
Vandaag is het een regen en onweer dag in Bangkok. Hierdoor was de gevoelstemp om 10 uur al 41 graden. Nou zijn we wel warm gewend maar vandaag is het echt heel erg benauwd. In Nederland is het benauwd voordat het gaat regenen en daarna voelt de lucht weer veel frisser aan. Maar hier blijft het ook na de regen heel erg benauwd. Dus vandaag hebben we een wasdag, chill dag en een dagje om dingetjes uit te zoeken. Zoals wat gaan we volgend weekend doen ;) want volgend weekend zijn we ook de maandag nog vrij ivm een feestdag.

Nou dit was het weer voor dit weekend.
Tegen het einde van de week zal ik jullie weer laten weten wat voor spannends we allemaal gedaan hebben ;)

Liefs Christa

• 28 April 2013 - 14:00

Eline:

Hai! Heerlijk zeg zo stage lopen. Kunnen ze in nl. Nog wel wat van leren. Geniet ervan en ben benieuwd naar mijn verjaardagskadootje :-) :-) xxx

• 28 April 2013 - 17:30

Carly:

Oh lekker 41 C :-(, dat is wel een beetje erg warm.
    Ik wil volgende maand ook wel graag die salade proberen, maar dan mèt saus, haha.
    Leuk hoor dat jullie je in Bangkok al zo kunnen vermaken en dat jullie aansluiting vinden bij de Thaise studenten.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag. Ben benieuwd wat het volgende week gaat worden.
    xxxxxxxxxx

• 29 April 2013 - 09:37

Mark:

hai chris,
    Erg leuk je reisverslagen te lezen. Ik begin me alleen wat zorgen te maken met al dat nieuwe lekkers!!!!!!!
    Verder ontzettend jaloers, maar erg blij voor je dat het zo goed bevalt. Hopelijk wordt het op het lab gauw interessanter voor jullie.
    Geniet er volop van.
    groetjes