eerste 2 daagjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu eerste 2 daagjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van christa - WaarBenJij.nu

eerste 2 daagjes Bangkok

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

19 April 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve vrienden en familie,

Ik ben gisterenochtends veilig aangekomen in Bangkok.
De vlucht ging erg soepel!
De temperatuur in het vliegtuig was alleen bizar warm… nog nooit zoiets meegemaakt. Normaal kan ik niet slapen door de kou en jups deze keer kon ik niet slapen door de hitte.
Dag 1:
We waren een beetje gebroken toen we aankwamen in het appartement. Het appartement is wat kleiner dat we gedacht hadden. De foto’s hadden een flink portie optisch bedrog :P, en het ligt toch best een stuk van het “centrum” van Bangkok. Maar er zijn zeker ook positieve punten: we hebben airco, toch 1 pitje om op te koken en een grote koelkast met vriesvakje.
Maar we zijn toch meteen gaan uitpakken en de stad in gegaan.
Op zoek naar een winkel waar ze handdoeken, schoonmaakspullen, boodschapjes etc verkochten.
Nou een poging doen om mensen te laten begrijpen wat we bedoelde (wat uiteraard mislukte) zijn we maar naar 1 van de shopping malls gegaan. Althans je houd een taxi aan doet een poging om hem te laten begrijpen wat of waar je heen wilt en dan hopen dat hij je de juiste richting op brengt. In de hoop dat we hier ook deze spullen konden kopen. Gelukkig hadden we er 1 uitgekozen waar dat inderdaad kon (althans een gedeelte :P).
We kunnen nu dus in ieder geval afwassen, thee drinken, brood eten als ontbijt (je gelooft het bijna niet!) en nog veel meer.
Smiddags hadden we trouwens heerlijk gelunched bij een thais restaurantje, dit houden we zeker wel een half jaar vol dit soort eten! Vooral als je de prijs weet van het eten :P
Daarna alle boodschappen naar buiten versleept en opzoek naar een taxi die zou begrijpen waar ons appartement was. Ja dat was iets lastiger dan gedacht. Uiteindelijk beweerde de taxi chaffeur dat hij wist waar het was…. Helaas flink stuk omgereden en aan al zijn vrienden vroeg hij waar hij was. Na een uur in de taxi (met airco gelukkig) kwamen we bij het appartement aan. Over dit stuk hadden we ook 20 min over kunnen doen… maargoed weten we dat ook weer meteen. Mensen zijn zo beleefd hier dat ze geen NEE durven zeggen, en dan krijg je taferelen dat ze niet weten waar het is en het zelf ook aan andere mensen gaan vragen ;)
’s Avonds in onze pyjama wat instant noedels gegeten en Chang bier gedronken en op tijd ons bedje in gegaan.

Dag 2.
Jeetje ons bed is lichtelijk wat aan de harde kant XD. Gelukkig waren we zo moe dat we er niet veel van meegekregen hebben, dus hopelijk gebeurt dat vanavond weer.
Na een heerlijk ontbijt (bestaande uit plakrijst aangemaakt met gezoete kokosmelk, nootjes en mango!) zijn we weer de stad in gegaan. Op zoek naar meer info over het openbaar vervoer en meer boodschapjes halen. Hihi ook 1x in de tuktuk gezeten, zo leuk!!!
Smiddags lekker vietmanees gegeten en daarna weer verder geshopt.
Nadat we lichtelijk de tijd vergeten waren net nog wat te eten op straat gekocht. Bestaande uit worstjes gemaakt van vlees met rijst of vermicelli en een soort kibbeling (maar dan gemaakt van kip ipv vis). Was ook weer een succes!
Nu weer in het appartement en er staat een hele slecht thaise serie op, maar misschien komt dit ook doordat we er niet zo veel van snappen :P
Zo misschien nog even een ander thais biertje proberen voordat we gaan slapen.

Overigens heb ik ook een ander nummer.
Ik ben bij deze dus NIET meer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer.
Mijn Thaise nummer is: 00948-807719316.
Via de whatsapp ben ik dus nog gewoon bereikbaar. Maar ik weet even niet via welk nummer jullie mij zien :P

Nou dit was het weer voor vandaag. Maandag beginnen we op het lab dus dit weekend is het nog even relaxen en sight seeing.

Liefs Christa

• 19 April 2013 - 17:45

Eline:

Hai! nou dat klinkt allemaal als een echte vakantie! Geniet ervan en heel veel succes maandag op het lab. xxxx

• 20 April 2013 - 00:03

Carly:

Lieve Chris en Esther,

Het klinkt allemaal wel heel goed. Wat een gein met zo'n taxichauffeur. Echt humor dat ze aan elkaar moeten vragen hoe ze rijden moeten. Dat kan je je hier niet voorstellen.
    Ik ben benieuwd wat jullie nog in jullie weekend gaan ondernemen, tja en dan maandag jullie eerste werkdag. Echt spannend!
    xxxxxxxxx

• 20 April 2013 - 07:25

Arno:

He vakantiegangers!

Klinkt allemaal erg gezellig en relaxed. Niet te veel eten daar he ;) Nog last van je jetlag? Hier gaat alles goed. De kleine meid ligt lekker te stuiteren in haar box. Gister was Ciaran (zoontje van Ariennne) er n toen was ze erg druk. Zal wel verliefdheid zijn :P Met Keessie gaat alles goed. Het beestje maakt al een hoop kabaal. Fijn weekend!

Liefs, Arno

• 20 April 2013 - 10:25

Ruud:

Dat klinkt goed!!!! Vooral dat heerlijke eten, jaloers!!!!
    Geniet ervan!

Groetjes

• 22 April 2013 - 18:42

Antje.:

Hoi Chris ik zie al dat het daar lekker weer is en vooral lekker eten.Genieten en succes in het lab.Lieve groet van Antje.

• 25 April 2013 - 11:43

Christa :

@ arno: hihi nee hoor ik eet hier niet teveel. naast die 3 maaltijden per dag eten we helemaal niets omdat we te druk bezig zijn ;) hihi ja dat stuiteren heeft ze vast van der tante :P en tja keesie lijkt ook op zijn baasje, gaat gepaard met veel geklets en kabaal, excuses ;)
    @ ruud: nou als je geluk heb kan ik een beetje thais koken als ik hier vandaan kom, dus dan kom je maar lekker bij me eten om wat thais te proberen :D