laatste blog myanmar - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu laatste blog myanmar - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu

laatste blog myanmar

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

19 September 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Volgens mij stopte ik mijn laatste blog in inle lake.
Helaas stopte toen ook even alle plezier voor mij. Want zoals iedereen hier wordt je een keer ziek ij Myanmar. Hoe mooi het land ook is en hoe lief ze ook zijn, soms is er iets in het eten of drinken niet foreigner proof.

Maargoed diarree en misselijkheid is vervelend maar je komt er wel overheen. Maar toch jammer als je een uur voordat je bus gaat je nog aan het overgeven bent. Voordeel er zit geen eten in je lichaam dus de kans op diarree is minimaal XD. Jaa ieder nadeel heeft een voordeel XD.

Na de busreis van 12 uur toch overleeft te hebben zonder opnieuw overgeven, thank god/boeddha!!! Kwam ik aan in yangon. Op naar het hotel om te kunnen slapen en bijkomen. Helaas was de kamer nog niet klaar. Maar ook dit nadeel heeft een voordee want ik kwam larissa weer tegen. Ze zat in hetzelfde hotel in inle lake en had ook voedselvergiftiging. Beide waren we toe aan slaap en een afternoon tripje.

Zo gezegd zo gedaan dus om 4 uur op naar de grote tempel. Hier gebleven tot zonsondergang. Toevallig kwamen we nick hier tegen. Met hem had ij de boottocht gedaan in inle lake en zijn we met ze 3en gaan eten.

Soms heb je dat dat je ziek bent en niets klinkt lekker, op 1 ding na. Maar meestal is dat eten niet echt een goed idee als je ziek bent. Zo hadden larissa en ik beide een craving voor pizza!!! Waarom? al sla je me dood. Dus wij op zoek naar een pizza plek. Pizza gegeten!!!!! Mijn maag vond het heerlijk!!!!! Mijn darmen wat minder, mijn nachtrust ook wat minder. Maar na die nacht ging het een stuk beter.

De dag erna kwam ik Laurence en Matthijs tegen. Een stelletje uit utrecht. Hier heb ik de laatste 2 dagen mee opgetrokken. Verassing laurence had vlak ervoor een voedselvergiftiging gehad dus die was nog steeds aan het bijkomen. Dus soms gingen Matthijs en ik dan maar samen shoppen.
Nog wat leuke dingen gekocht op de markt. De mannen geholpen met souvenirs kopen en toen zat Myanmar erop.

Myanmar is een fantastisch mooi land, met ontzettend lieve mensen, heerlijk eten (meestal dan), mooie zonsondergangen, leuke souvenirs en nog veel meer.
Maar het is ook zeker een moeilijk land. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld maar toch is het geen land om makkelijk in je 1tje te doen. Maarja de keus het alleen zien of niet zien (of zien voordat de toeristen het verpesten..... Dan liever iets meer bikkelen en het alleen doen).
Ik kan niet goed omschrijven waarom het moeilijk is om alleen te doen. Het is net als India denk ik, dat is ook een land dat je niet snel alleen doet...

Maar ik zou zeker mensen aanraden om erheen te gaan. En liever vandaag dan morgen want de overheid heeft vreemde plannen op de planning staan, prijzen stijgen belachelijk snel en ik ben bang dat het toerisme de mensen toch zal veranderen.

Maar nogmaals zeker een land om naar toe te gaan!!!!!!

Liefs christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10087

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: