laatsrw blog thailand - Reisverslag uit Bagan Serai, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu laatsrw blog thailand - Reisverslag uit Bagan Serai, Maleisië van christa - WaarBenJij.nu

laatsrw blog thailand

Blijf op de hoogte en volg christa

05 September 2013 | Maleisië, Bagan Serai

Vrijdag 23 augustus.
Vandaag begon de 2 daagse hike. Het begon bij de witte tempel en daarna op de bergen in.
Na een uurtje kwamen we aan bij een rijstveld en daar hebben we gelunched. Toen was het tijd voor de echt klim. want de hilltribe zat bovenop een heuvel.
Half gesmolten van de hitte kwamen we aan in het dorpje. Dit dorpje was erg klein want veel mensen waren weggetrokken naar andere dorpjes. Na wat nieuw water gekregen te hebben gingen we op pad naar dorpje 2. Deze lag gelukkig onder aan een heuvel :P door de jungle, over mini paadjes, modder paadjes, muggen paadjes, stekelplant paadjes, stijle paadjes naar beneden en we waren er. Dit dorp is veel groter en hier hebben we even rustig gezeten. Het werd al wel duidelijker dat de route die we namen niet de standaard route was en dat de dorpjes ook minder toeristen zagen. Zo werden we gelukkig niet metee lastig gevallen met mensen die spullen wilde verkopen. we konden dus gewoon het normale dorpsleven zien :).

Toen op pad naar het dorp waar we zouden blijven slapen. Helaas begon het te regenen dus werden de paadjes die al glibberig waren nog glibberiger :P
Maar tegen half 5/ uur kwamen we aan bij het dorpje. Hier hebben we lekker even met de voetjes in het koude water gezeten, gedouched, schone kleren aan en daarna een heerlijke Aka (naam van de hilltribe) maaltijd op. Daarna nog een tijd met thee (veeeeel thee) buiten bij de homestay gezeten. De dorpjes zitten best hoog dus het is fris savonds. Dus we konden eindelijk weer eens genieten van warme kopjes thee, heerlijk!

We sliepen op hele dunne matjes dus dat was wel even bikkelen XD.maar uiteindelijk toch nog lang kunnen slapen.

Zaterdag 24 augustus.
Dag 2 van de hike. We hadden zo gehoopt dat het vuurtje onze schoenen zou drogen maar helaas. Ze waren nog behoorlijk nat. Onze kleren waren ook nog nat dus dat was een goed begin van de dag.

Ons ontbijt was een gebakken ei en toast en toen gingen we weer op pad.
Vandaag ging de vader van de gids mee omdat hij de weg beter kende. Ok ik wist al wel dat ik meer van vlak lopen hou en esther meer van klimmen. Maar met natte schoenen is het echt een hel! Na een half uur begon ik al een blaar te krijgen en na 3 kwartier was de eerste al open. Mijn schoenen en voeten waren te nat voor blaren pleisters dus dan maar tape eroverheen...

Na nog een tijd verder lopen, omhoog natuurlijk, kwamen we aan op de top van de berg. Was toch best hoog geworden. Toen op naar beneden om de lunch klaar te maken. Noodles vanuit het dorp en bamboe ommelet uit de jungle (lees snij en bamboe open, giet het ei en de groenten in de koker van de bamboe. Zet de bodem van de bamboe in het vuur en na een tijdje heb je een omelet in je bamboe XD).
Daarna was het weer tijd om verder te gaan. Ik was een beetje klaar met het omhoog lopen, dus ij wou voor de verandering iets anders bijv vlak of naar beneden. En iedere keer zei de gids nee hierna nog maar 1x omhoog. Nee nog maar 30 min tot aan de waterval. Maar helaas alles wat hij zei klopte niet echt. Dus dat was wel een beetje afzien.

Maargoed aangekomen bij de waterval. Dat laatste stuk voelde niet zo fijn. Het pad was heel modderig en heeeeel stijl..... Maargoed ik wou naar wat afwisseling dus op naar beneden (want ja dan mag ik ook niet zeuren :p).

Bij de waterval aangekomen, hij was mooi! Onze gids kon niet wachten om in het koude water te duiken.
Ik had wel zin in koud water maar ik was een beetje bang dat als ik mijn schoenen uit zou doen ik ze daarna niet meer aan wou doen XD.

Nog de laatste 20 min naar beneden gelopen op naar de auto op weg naar de hot spa. Een soort natuurlijk verwarmd zwembad. Het is gemaakt naast een hittebron waar 92 graden warm water uit komt, en dat gebruiken ze om het water in het bad op te warmen.

Daarna met de taxi terug naar het dorp. Daar hebben we onze was weg gebracht naar de wasserij, want ze waren vies!!!!!!! En daarna heerlijk een pizza gehaald, drinken en we zijn op bed gaan zitten. En daarna lekker vroeg gaan slapen.

Zondag 25 augustus.
Vandaag gaan we terug naar chiang mai. We dachten dat we zoals overal gewoon vlak voor vertrektijd aan konden komen bij de bus en dat we mee konden. Helaas bleek dit hier niet het geval en we moesten dus 4 uur wachten. Dus Tja dan zit er niets anders ik dan koffie drinken etc XD.

Na 9 uur savonds kwamen we aan bij het hotel. Gelukkig waren ze nog open en hadden ze nog een kamer vrij.

Gauw de spullen gedropt en naar de sunday market!!! Nog lekker even shoppen!

Maandag 26 augustus.
Vandaag staan de laatste 2 tempels op de planning. Ze staan bovenop de heuvel van chiang mai. Het paleis met bloemen tuinen en nog een andere grote populaire tempel. dit is een soort grand palace van chiang mai, je moet er heen.
Helaas regende het heel hard dus moesten we even wachten tot we de tempel in konden.

Daarna hebben we bij wawee coffee gezeten om lekker wat te schrijven en daarna gegeten bij een restaurant met het meest westerse Thaise eten dat we gehad hebben XD viel een beetje tegen maar grappig was het wel.

Dinsdag 27 augustus.
Vandaag was de dag waar we al zo lang naar uitkeken. De dag met de olifanten en het was geweldig. Mijn olifant heet rubi en ze is een beetje eigenwijs. Links is recht en rechts is links en overal wil ze eten als ze eigenlijk verder moet lopen hahahah. Kortom we paste wel goed bij elkaar geloof ik, allebei een eigen willetje :P.

Het was echt een bijzondere ervaring. De dag begon met informatie over de olifanten. Daarna proberen ze met worden en gebaren te laten zakken zodat je erop kan klimmen. En dan ervoor zorgen dat ze ook weer opstaan, lopen en stoppen het hele riedeltje.

Daarna gingen we op pad meteen al door de rivier en dan door de jungle. Na 2 uur rijden kwamen we aan bij de lunch plek. Hier kregen we phat Thai en de olifanten een modderbadje en gras. Alle phat Thai die we over hadden mochten we voeren aan een olifant die zwanger was. Want die vind dat wel lekker XD hahahaha.

Daarna mochten we 1 van de olifanten een modderbad geven. Hoppa olifant liggen ib de modder en 8 mensen eromheen om hem in te smeren met modder. Nou volgens mij vind ze het wel wat. Even omdraaien want de andere kant wil ook wat modder XD

Daarna weer op de (nu wat modderige) olifanten op weg naar de rivier om ze te wassen. Geweldig!!!!!! De olifanten vinden het geweldig, wij vinden het geweldig dus het is super leuk. Ze kende allemaal leuke trucjes die ze zoals een personal douche maken, doen alsof je een kusje krijgt maar stiekem is het toch een douche XD kopje onder gaan met mij op haar rug en nog veel meer.

Daarna moesten we helaas weer terug naar de farm en afscheid nemen van de olifanten. we konden lekker douche, en onze eigen kleren weer aan doen. Er stond al thee en koffie klaar met ananas. En we konden daarna een hand en voet spa doen. Als aandenken kregen we een T-shirt, fotolijst met foto van mezelf op rubi (zie fb) en een cd met alle Fotos van de Dag van iedereen (in de 300 Fotos en een paar filmpjes. Kortom het was tot in de puntjes geregeld en het was gewoon af! Zo blij dat we war meer betaald hebben want dit zal ik nooit vergeten.

Op weg naar het hotel was iedereen in slaap gevallen XD. In het hotel de spullen pakken want we zouden die avond weer naar Bangkok vertrekken. Nog even een heerlijke Thaise maaltijd gehad en op naar de bus.

Op de heenweg naar chiang mai reden we in gold class maar dat kan luxer dus nu zaten we in first class. De stiel kan behoorlijk plat en je hebt je eigen tv (helaas geen engelse films) maar je kunt ook games spelen XD

Woensdag 28 Augustus.
Vandaag komen we weer aan in Bangkok. Erg vreemd alsof we nooit weg zijn geweest. Gelukkig sliepen we in een super fancy hotel (esther had een leuke aanbieding gevonden).

Dus nee joh je koffer of backpack naar je kamer nemen? Nee joh. Dat voor je gedaan XD.

Prachtig, King size bed, shower,raining shower en een badkuip met uitzicht over de stad, grote tv en 10 verschillende licht standen XD.

Lekker een sandwich bij de 7 eleven gehaald en ons realiseren dat dat ons laatste ontbijtje samen is.....

Daarna lekker douche spullen uitpakken en op naar silom voor een massage. Deze keer hotcompess met aromatherapie (2 uur XD) hahahahaha.
Heerlijk!!!!!!!!!

We wilde onze laatste lunch bij som tam der doen maar helaas was die dicht. Dus zijn we naar een andere plek gegaan waar ze ook erg lekker eten hebben uit de isaan (een streek uit Thailand met het beste eten!!!!).

Toen was het tijd om echt afscheid te nemen op het lab. Erg vreemd dat ik ze misschien nooit meer zie. Maar gelukkig komt joop nog naar Nederland voor een klein halfjaar!!!

We kregen naar een tas van mensen en een ketting van pioi mijn Thaise mama. Het is een ketting van de tempel met de donderdag budha erin. Hij is 'blest' door de monniken,  weet even niet hoe ik het in het Nederlands moet zeggen. En hij geeft bescherming tijdens het reizen en moet ons helpen om goede beslissingen te maken.

Daarna ging esther nog even shoppen. Ik moest geld overmaken via Western union naar een hotel in Myanmar. En ik wou nog wat extra USD halen (was nog best lastig).

Toen naar het hotel om alles weer in te pakken. Incl alle spullen die we op het lab hadden gezet. En ja een mens verzameld veel in 5 maanden hahahaha. Maar alles paste en mijn rugxak is een nette 18 kilo!

Het hotel heeft een eigen skybar met happy hour. Tja daar moet je dan maar gebruik van maken. Daarna nog even over sukumvit gelopen voor de laatste rotti en fruit voor de volgende dag.

Ik moest nog de laatste dingen achter de laptop doen zoals wat hotels boeken voor Maleisië want die boekte iets sneller vol dan ik verwacht had. en daarna slapen in het kingsize bed XD

Donderdag 29 Augustus.
De wekker gaat helaas vroeg maar het echte reizen gaat nu beginnen.

Erg vreemd om afscheid te nemen na Thailand en van esther. Want het is zo gewoon om in Thailand te zijn en met esther ergens heen te gaan.

Dus vanaf nu woon ik niet meer in Thailand.....
Het was een geweldige tijd, super veel gezien en gedaan, leuke en lieve mensen leren kennen, super lekker gegeten.
De tijd is voorbij gevlogen!
Maar nu is het tijd voor het 2e deel van de reis: Myanmar!

Liefs christa

• 05 September 2013 - 08:37

Elise:

Hoi lieve Christa!

Wat een belevenissen! ik kan me voorstellen dat het raar is
    om weg te gaan daar. Je gaat er toch aan wennen..
    Maar nu begint reis 2.0! Geniet ervan met volle teugen!

Heel veel liefs,
    Elise

• 05 September 2013 - 12:36

Tessa:

Veel plezier met je verdere reis!
    Die 2 trips ga je echt niet vergeten! (een jaar later heb je het er nog vaak over, weet ik uit ervaring ;))..
    Ben benieuwd hoe het je verder bevalt.
    Bijna weer gezellig terug in Nederland, maar eerst nog even genieten ;)!

Tot snel!