week 5/6 the fun is on - Reisverslag uit Sani Pass, Zuid-Afrika van christa - WaarBenJij.nu week 5/6 the fun is on - Reisverslag uit Sani Pass, Zuid-Afrika van christa - WaarBenJij.nu

week 5/6 the fun is on

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Sani Pass

Hallo allemaal,  

Laatste blog was geschreven in port Elizabeth.  Net voordat ik naar bed zou gaan.  Uiteraard toch nog even een biertje gaan doen met de mensen van het hostel en lag er dus na 12en in gheheh. Ach ja maakt de busrit van morgen minder zwaar.

Vrijdag 1 aug.
Vandaag vroeg op want ik ga met de basbuz naar East London.  Daar wacht de shuttle services op mij correctie ik wacht op dr shuttle service want die komt tussen 11 en 1 en de bazbus heeft me afgezet om 11 uur. Natuurlijk komt de shuttle services volledig african style om half 2 ;).

In de shuttle zit gen (uit Canada) en we gaan samen naar hogsback na nog gauw even boodschappen gedaan te hebben.
Gen en ik komen er al gauw achter dat we veel gemeen hebben.  Houden allebei van het buitenland,  kunnen allebei snel boodschappen doen, houden allebei niet van watermeloen en papaya en zo heb je al snel een band.  Nee grapje natuurlijk het was gewoon meteen gezellig. Dus de komende 2.5 lekker met elkaar zitten kletsen alsof we elkaar al jaren kennen.

Aangekomen in hogsback blijkt dat nog 1 andere gast is (chantal uit kaapstad) en met ze 3en hebben we het zeker gezellig!
Maar alles wordt mooier met mannen en zo komen till en noah uit Duitsland vrijdagavond aan om het gezelschap compleet te maken voor een gezellig weekend.

Gezellig met ze allen bij de open haard gezeten en biertjes gedronken. En al gauw besloten om morgen met ze 4en de hike te lopen van 7.5 km met 3 watervallen onderweg die je kan beklimmen.

Zaterdag 2 aug.
Beetje uitgeslapen en uiteindelijk om 10 uur op pad voor de hike.  Chantal ging niet mee want die had de watervallen al gezien.
Het hostel heeft 2 huis honden.  En doe besloten om gezellig mee te gaan en die wezen de weg. Al gauw hadden we de honden frodo en sam genoemd want ja je moet ze toch iets noemen als je ze roept.
De hike was erg mooi.  Door indigenous bos met 3 mooie watervallen (nu helaas wat klein want het is winter). Die altijd leuk zijn om te beklimmen en selfies op te maken met uiteraard ook frodo en sam ;).
De laatste waterval is het grootst (Madonna and child waterfall) dus ook een flinke klim omhoog. Daarvoor zit een pool waar je in kan zwemmen.  Ik ben niet verder gekomen dan mijn voeten in het water. Maar de mannen hebben even hun mannelijkheid laten zien Door even te gaan zwemmen in het ijskoude water!

Soms voel ik me echt een tourist maargoed zolang we maar lol hebben ;).

Na 4 uur weer terug in het hostel.  Daar meteen de auto gepakt om naar the edge te gaan voordat de winkeltjes dicht zouden gaan.
Daar rond gelopen, nog meer foto's gemaakt ;) en de mannen hebben we maar bij de bar achter gelaten toen wij gingen shoppen. Om daarna een prachtige zonsondergang te zien.

Daarna met ze 4en gezellig uit eten gegaan.  Heerlijk gegeten bij een restaurantje met heerlijke wijn.
Daarna omdat het eigenlijk best warm was nog tot na 12en buiten gezeten (jaja wat een verassing) een biertje en naar de sterren gekeken.  Zo mooi en helder is het hier.  Vooral als de temperatuur (met fleese trui en een sjaal) best aangenaam is!

Zondag 3 aug.
Vandaag vroeg opstaan om de zonsopgang te zien.  Erg mooi om te zien vooral omdat de natuur erg mooi is hier.  Helaas was het daarna  voor mij ontbijten,  inpakken en wegwezen.  Want er staat 12 uur reizen op de planning om in sani pass aan te komen.
Met de shuttle service weer terug naar east Londen, bazbus naar kokstad en dan een shuttle service/taxi naar sani pass en je bent 12 uur verder.
Hier aangekomen blijkt het best vol te zitten. En de home stay tour die ik eigenlijk wou doen is al volgeboekt. Dus plannen gewijzigd en ik doe  nu een vrijwilligers project.

Dit houdt in dat ik morgenochtend na ontbijt help in de keuken met bakken voor de volgende dag.  En daarna 4 uur Engelse les ga geven op een lokale/rurale school en de dag erna de sani pass tour doe ( wat ik anders ook had gedaan). Dus geen stay over in Lesotho maar Goed kan gebeuren.

Maandag 4 Aug.
Vandaag na het ontbijt Jenny geholpen in de keuken.  Heerlijk vrouw en gezellig zitten kletsen tijdens het bakken van koekjes en banana loaf bread.

Daarna op weg naar de school.  Best wel even spannend want je weet nooit hoe het gaat zijn.
De school is erg klein en het zijn allemaal dubbele klassen.  Ik begon met klas 6+7 eigenlijk zou het school hoofd deze klas doen. Maar die vond het wel makkelijk dat ik het ging doen dus die heb ik de rest van de dag niet meer gezien.
Deze klas met kinderen tussen de 12-15 jaar hadden alleen niet zoveel zin om wat te zeggen. Dus ik was blij dat ik na 2 uur kon wisselen met groep 4-5. Fantastische tijd gehad met die kids en heb nog het idee dat ik ze wat geleerd heb ook.

Daarna een beetje gerelaxed en vroeg mijn bedje in gegaan.

Dinsdag 5 aug.
Vandaag staat de sani pass tour op de planning (met een Nederlands gezin met 2 jonge jongens). Met een 4 weel drive de pass op duurt al 1,5 uur (en dat is zonder foto tijd).  Daarna verder Lesotho ingereden om te eindigen op een hoge heuvel met een mooi uitzicht. Daar hebben we in de wind en kou (in de beschutting van een paar rotsen) onze lunch opgegeten.
Daarna naar een shepards Village gegaan.  Hier wat gezien van de hutjes hoe ze leven,  wonen en koken.  Lokaal gemaakt bier op, was niet echt een succes.  Daarna huisgemaakt brood op, dat proefde een stuk beter! Nog wat foto's gemaakt en wat lokale dingen en toen op weg naar de hoogstw pub van Afrika.  Daar met kim (de vader van het gezin) een ander lokaal biertje wat echt uit een brouwerij komt.  En dat proefde een stuk beter!
Nog even genoten van het uitzicht en toen weer op pad naar beneden met de 4 weel drive.

Morgen met de shuttle service en bazbus weer op pad, dit keer naar de laatste bestemming: durban. Nu slaap ik in durban voor het eerst in een b&b dat niet aangesloten is bij de bazbus. Dus hoop dat ze zo lief zijn en mij toch in de omgeving van mijn hostel willen droppen :).

Verder optijd mijn bedje in vandaag!
Morgen weer een nieuwe dag :)

Liefs christa

  • 06 Augustus 2014 - 21:33

    Carly:

    Leuk verhaal weer Chris.
    Wat een leuke vakantie heb je er aan vast geplakt.
    We zien je zaterdag weer, goede reis alvast gewenst meis.
    xxxxxxxxmamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 10068

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: