week 5 let the fun begin - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van christa - WaarBenJij.nu week 5 let the fun begin - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van christa - WaarBenJij.nu

week 5 let the fun begin

Door: christa

Blijf op de hoogte en volg christa

31 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Zoals ik in de vorige blog al schreef zit het weer niet echt mee. na wat tegenslag was de braai toch gelukt! !! Daarna omdat iedereen eigenlijk toch wel moe was een movienight op de bank gehouden ipv uitgaan.  Lekker burgerlijk :p.

Zondag 27 juli.
Vandaag mijn laatste dag in cape Town.  Ik was al vroeg wakker en jan ook.  Dus we zijn gaan ontbijten in observatory bij ons ontbijttentje hello sailor.  Daarna zijn we met de roomies naar een oceanum gegaan.  Erg leuk. Meteen ook het voeren van de pinguïns meegepakt.  Maar we gingen eigenlijk voor het voeren van de haaien.  Dus daar zaten we dan om 15.00 allemaal op een rijtje (uiteraard eerste rij) vol bewondering naar de haaien te kijken die gevoerd worden.  Het is dan wel heen shark cage diving maar het komt in de buurt.  De schildpad werd ook nog even gevoerd.  En toen was het tijd om aan de innerlijk ik te denken en ook die maar is te gaan voeren.

Ik wou heel graag sushi eten bij een bepaald restaurant.  Maar niet iedereen hielt van sushi dus toch op goed geluk daar heen gegaan om te kijken of ze daar ook andere dingen hadden.  En dat hadden ze, dus mijn laatste avondmaal werd sushi!!!!
De sushi was lekker ( vooral omdat het 50%korting was als je voor 7 uur bestelde). Dus dan smaakt het extra goed.
Mijn platter was veels te veel dus ik kreeg netjes een doggiebag mee zodat ik de volgende dag als ontbijt weer sushi kon eten (geloof dat je alles kan eten als ontbijt :p vooral tijdens het backpacken en liet dat nou net maandag beginnen).

Omdat we vroeg gegeten hadden kwamen we heerlijk optijd thuis aan zodat ik nog genoeg tijd had om mijn backpack in te pakken.  En wonder boven wonder alles past hebt zelfs meer ruimte dan op de heenweg.  Hij is helaas wel zwaarder door een kookboek en een fles dessertwijn.  Maarja hoef er toch niet veel mee te lopen :p.

Daarna nog een movie night gehouden met de roomies en op naar bed.

Maandag 28 juli.
Het systeem van de bazbus werkt als volgt. De bus stopt in bepaalde stadjes bij bepaalde hostels. Je boekt je plek in de bus van stad naar stad en je boekt een hostel.  Dit kan een random hostel zijn of 1 die verbonden is aan bazbus en dan wordt je voor de deur afgezet.  Er zijn 3 routes die je af kan leggen maar ze gaan niet iedere dag.  Je kan reizen tussen cape Town & port Elizabeth, port Elizabeth & durban en durban & Johannesburg. Ik reis van cape Town naar durban met meerdere tussenstops.

Vandaag vertrek ik vanaf the green elephant ( een hostel in observatory) naar swellendam. Gelukkig reed 1 van mijn roomies die kant op dus hij kon me bij het hostel afzetten.
Bus zat aardig vol maar de afstand is maar 4 uur ij de bus.

Helaas was ik de enige in het hostel van swellendam. Maar de eigenaar was erg aardig.  In de stad rondgelopen en het was heerlijk weer. Dus uiteraard meteen verbrand :p. Naar een liquor tasting gegaan. Erg lekker maar soms erg vreemd, vond zeker niet alle smaken lekker.

Bij een restaurant authentiek brood gegeten.  Op basis van het oude recept en op de oude manier gemaakt. Was best lekker met cajum chicken erop.
Vandaag had ik geen zin om te koken maar ook niet echt om iit eten te gaan dus gewoon een lekker soep gegeten in het hostel.  Daarna met een biertje en een boek bij de openhaard gezeten.

Dinsdag 29 juli.
Vandaag voor het eerst in mijn leven op een paard gezeten.  Aangezien ik maar klein ben en het paard (africa aka donki want hij lijkt op een ezel) best groot had ik helaas een hoopje aarde nodig om oo hem te komen hahahah. Niet 1 van mijn trotse momenten maarja. 1.5 uur door de natuur gelopen, althans donki liep ik zat er alleen maar op.  Donki had alleen noet zoveel zin om te luisteren soms. Maarja ben heel huids terug gekomen in het hostel.  Darna snel tas inpakken want werd om 12 uur weer opgepikt door de bazbus.

Knysna. Hier in island vibe geslapen een hostel keten van south Africa. Ik was in de bus kartrine tegen gekomen maar die zat helaas in een ander hostel.  Maar via fb konden we toch dingen afspreken om samen te doen. In island vibe zat ook kim uit Nederland. Rond 5 uur naar een town ship gegaan en daar de zonsondergang gezien en een beetje met de Kids gespeeld.  Ik ben in cape Town niet naar een township gegaan omdat het zo toeristisch aanvoelde, wilde niet aapjes kijken in de dierentuin.  Net als dat ik im Thailand niet naar karin vrouwen ben gegaan omdat ik vind dat het ook veel negatieve stimulatie geeft. Dus op deze manier een township zien was voor mij veel leuker.

Na de zonsondergang naar de supermarkt gegaan om eten te halen voor de braai bij hostel.  Daar heerlijk gebraaid en gedronken met de mensen van het hostel.

Woensdag 30 juli.
Vandaag staat de hike op de planning. In een natuur gebied in een hiking trail van 9.5 km
Eerst vanaf boven op de heuvel naar beneden door het bos, langs een schattig beekje. En vanaf daar langs hr strand over kotsen enr de heuvel weer verder gelopen.  En uiteindelijk weer terug omhoog de heuvel op waar een auto op ons stond te wachten.  Gelukkig was het super mooi weer dus het uitzicht was heel mooi.  Helaas geen walvissen gezien. Daarna met de auto naar de heads gereden.  Dat zijn 2 heuvels waar tussen de opening is naar de baai. Super mooi met helaas maar uiteraard kasten van huizen.
Daarna heerlijk gedouched want o my god wat hebben ze hier een heerlijke douche.
Daarna nog even in het stadje rojd gelopen en bij de Italiaan in de haven gegeten.  Savonds lekker op tijd naar bed!

Donderdag 31 juli.
Vandaag is het weer inpak dag want ik moet optiie uit checken.  Daarna zouden we met een paar mensen naar de bierbrouwerij gaan. Maar helaas is die net verplaatst en kun dus de brouwerij niet in voor een tour en tasting.  Dus maar rondgelopen in de stad en ergens geluncht. Gelukkig wel mijn wens om knysna oesters te proeven kunnen uitvoeren.  Jaja jan en jim heeft me zover gekregen om toch nog een keer oesters te proberen. En dat was een aangename verassingen.  Want ze zijn hier heel lekker.  Dus net 2 super grote en verse oesters gegeten voor iets meer dan een Euro per stuk.  Uit HET oester plekje waar ze zelf het oestersfestival hebben.  Rond 4 uur stond de bazbus alweer klaar om me op te halen om mij naar port Elizabeth te brengen.  Hier blijf ik maar 1 nacht.  Puur voor de overstap van de bus.  Dus late aankomst en weer vroeg op om naar east London te gaan.  Hier zal ik opgepikt worden Door een shuttle service om naar hogsback te gaan.  Hogsback is fe plek waar Tolkien (waarschijnlijk)  zijn inspiratie heeft gevonden voor de hobbit en lord of the rings. Aangezien hij hier een tijd heeft gewoond. Dus ik ben benieuwd :). Slaap lekker allemaal.  Ik duik ook mijn bedje in.

Xxxxx

  • 01 Augustus 2014 - 07:56

    Eline:

    Heel veel plezier! moet er even aan wennen dat het bij jou winter is (boek bij de openhaard...). nog 1 weekje en dan kun je gaan genieten van het lekkere weertje hier in Nederland. xxxxx

  • 04 Augustus 2014 - 19:58

    Carly:

    Lieve Chris,

    Lees nu pas je verslag. Fijn om weer iets van je te lezen. Het klinkt allemaal wel weer heel ondernemend.
    Het schiet nu wel al op, aanstaande zaterdag zien we je weer op Schiphol.
    Take care!

    xxxxmamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

christa

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 10053

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 April 2013 - 29 September 2013

onderzoek in Bangkok + reis Myanmar en Maleisie

01 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

IMSTAR 2011

13 September 2010 - 05 November 2010

minor Malawi

Landen bezocht: